Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Mit bekymringsindex er tårnhøjt...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Henrik_Skov_KejserH Offline
    Henrik_Skov_KejserH Offline
    Henrik_Skov_Kejser
    wrote on sidst redigeret af

i starten af ugen skrev jeg lidt på FB (jeps - sociale medier gibt's überall)
    Og som nedennævnte artikel illustrerer er jeg ikke den eneste der sker mørke skyer

Hvorfor vi skal være mere end almindeligt bekymrede - når Deutsche Bank siger at de skam har likviditet nok....
    Deutsche Bank er massivt eksponeret mod energisektoren i Mellemsøsten - og der findes næsten ikke en sektor der lider mere i disse tider. Jeg så en opgørelse over den samlede europæiske risikobehæftede eksponering mod energisektoren i Mellemøsten - fra en god ven og kilde i Credit Suisse i anden sammenhæng - jeg har dog ikke fået tallet bekræftet fra anden side - så jeg vil ikke sætte præcist beløb på - men det var ganske pænt på den anden side af den italienske statsgæld. Bankerne er i stigende grad begyndt at mistro hinanden (og ikke kun os kunder) - og i Dubai/Kuwait/UAE/Saudi er sammensmeltningen af den finansielle sektor rykket tæt på. Det kommer til at betyde noget der minder om 2008 i hele markedet - og denne gang har Nationalbankerne hverken rente eller QE-våben at stille op med.
    Så -det aldeles uvidenskabelige råd i de her uger er : Alle mand i bådene - sælg ud på rebounds - det bliver træls, endda rigtig træls hvis en af de store banker snubler.

http://blogs.spectator.co.uk/2016/02/if-deutsche-bank-collapses-its-taking-the-euro-with-it/

1 Reply Last reply
    1
    • Henrik_Skov_KejserH Offline
      Henrik_Skov_KejserH Offline
      Henrik_Skov_Kejser

hmmm - der er åbenbart andre der ser det anderledes 🙂 http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-02-12/deutsche-bank-to-buy-back-5-4-billion-bonds-in-euros-dollars

1 Reply Last reply
      1
      • OccamO Offline
        OccamO Offline
        Occam

Matthew Lynn kunne basere sin analyse på flere og bedre data. Bl.a. nævner han ikke stress test. Hans primære argument for DBs problemer er faldet i aktiekursen.

Jamen, i dag steg DB 11,8%. Blev DB meget sundere af det?

1 Reply Last reply
        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger