Q&A Zealand Pharma 2026-03-13 — Marts 2026
-
Ja, vi har et virkelig stærkt og robust finansielt fundament, og med de nuværende udviklingsplaner har vi tilstrækkelige midler til at opfylde alle vores forpligtelser i samarbejdet med Roche omkring både petrelintide og petrelintide/CT-388…
-
Vi har et så stærkt kapitalberedskab, at vi med de nuværende planer - hvor vi også vil investere betydeligt mere i vores tidlige forskning - kan se en vej til profitabilitet uden at skulle rejse yderligere kapital…
-
I 2026 forventer vi driftsomkostninger mellem 2,7 og 3,3 mia. kr., men vi forventer jo at modtage mere end det i milepælsbetalinger, nemlig 700 mio. USD, så altså mere end 4 mia. kr.
-
Sidste spørgsmål
-
Det er helt fair, at man som langsigtet investor kan blive frustreret over de store udsving i aktiekursen - det kan jeg sagtens forstå, og tak for at støtte Zealand Pharma igennem årene…
-
Samtidig vil jeg også sige, at jeg som CEO skal passe på med at kommunikere for meget direkte på aktiekursen. Mit ansvar er i sidste ende at skabe værdi gennem den langsigtede udvikling af selskabet…
-
Og hvis jeg skal være helt ærlig, så mener jeg faktisk, at Zealand Pharma som selskab aldrig har stået stærkere end vi gør i dag. Vi står i en unik position - både pipeline-mæssigt, finansielt, organisatorisk og i forhold til vores partnerskaber...
-
Når det er sagt, så er det også svært ikke at bemærke, at markedet i dag i meget begrænset omfang ser ud til at tilskrive værdi til vores pipeline…
-
Vi har petrelintide, som efter vores opfattelse har potentiale til at redefinere behandlingsoplevelsen for personer med overvægt og fedme - både som en “first choice” behandling for dem, der ønsker et mere moderat vægttab, hvilket er den største gruppe af personer med overvægt og fedme som søger medicinsk behandling, og som en vigtig mulighed til vedligeholdelse af et vægttab...
-
Det er præcis der meget af værdien i dette marked ligger - og det er bestemt ikke et nichemarked, selvom det nogle gange bliver omtalt sådan...

-
Tusinde tak Adam for mange gode, præcise og informative svar. Vi ser frem til den
næste Q&A efter aflæggelse af regnskabet for Q1.
-
Mange tak for alle jeres gode spørgsmål
Jeg ser frem til næste gang. God weekend til alle. -
Denne Q&A er hermed afsluttet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind