Q&A Zealand Pharma 2026-03-13 — Marts 2026
-
ZUPREME-2 har ikke en aktiv komparator - her sammenlignes petrelintide med placebo, så jeg vil ikke spekulere i, hvordan det kommer til at se ud for petrelintide…
-
Ellers er det i relation til ZUPREME-2 vigtigt for mig at understrege, at igangsættelsen af Fase 3a med petrelintide monoterapi ikke er betinget af ZUPREME-2-studiet.
-
Betingelsen for milepælsbetalingen på USD 575 millioner er, at vi starter Fase 3a med petrelintide monoterapi, hvilket vi forventer i andet halvår af 2026. Derudover rummer aftalen også en betaling på USD 575 millioner ved Fase 3b start med petrelintide mon
oterapi… -
I både 2026 og 2027 modtager vi også USD 125 millioner i anniversary payments, som ikke er betinget af andet end tid…
-
Både Zealand Pharma og Roche er yderst begejstrede og tilfredse med resultaterne fra ZUPREME-1, som kan sætte en ny standard for den behandlingsoplevelse og tolerabilitetsprofil, som personer med overvægt og fedme kan forvente, når de starter et vægttabsforløb...
-
Det var også min klare fornemmelse efter en god samtale, jeg havde med Roche Group CEO og Pharma CEO, efter vi så resultaterne.
-
Ja, 2026 står til at være det mest begivenhedsrige år i Zealand Pharmas historie...
-
Amylin (og petrelintide) kan også anvendes i kombination med GLP-1-baseret behandling. Petrelintide’s fremragende tolerabilitetsprofil giver rigtig gode muligheder for mange interessante kombinationer…
-
Det er netop det, vi nu forfølger med petrelintide og CT-388, hvor vi også har 50/50 omkostnings- og profitdeling. Vi igangsætter et Fase 2 studie her i første halvår af 2026, h
vor vi undersøger forskellige kombinationer af petrelintide og CT-388… -
Målet med parternskabet er at etablere en petrelintide franchise og maksimere værdien af petrelintide…
-
Petrelintide/CT-388 kan fokusere på øget vægttab og bedre blodsukkerreduktion end det petrelintide kan levere alene - men uden væsentligt at kompromittere tolerabilitetsprofilen…
-
Som monoterapi har petrelintide mulighed for at levere det vægttab, som størstedelen af personer med overvægt og fedme efterspørger. Men selvfølgelig er der også et segment af personer, som har behov for et større vægttab, end hvad petrelintide kan levere alene…
-
For petrelintide/CT-388 kan man forestille sig flere product offerings, eksempelvis et produkt, som giver et moderat højere vægttab end petrelintide alene uden materielt at kompromittere tolerabilitetsprofilen - og så kan man forestille sig et produkt, der kan levere et meget højt vægttab (maks. dosis petrelintide og maks. dosis CT-388) til segmentet, der har behov for det allerstørste vægttab…
-
Det er nogle af de ting, vi vil undersøge i Fase 2.
-
Jeg kan ikke sætte en mere præcis tidsramme på end H1 2026. Kommunikationsplanen er helt op til Boehringer…
-
Man kan jo sige, at strategisk set er survodutide egentlig ikke så vigtig for Zealand Pharma, da vi ikke er involveret i den operationelle eksekvering…
-
Det er en klassisk udlicenseringsaftale, som man typisk ser mellem Big Pharma og biotek - radikalt anderledes end den partnerskabsaftale, vi
har med Roche, som man typisk kun ser mellem to Big Pharma-selskaber…
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind