Forsvarsaktier — Juni 2025
-
FORSVARSBOBLE/KONGSBERG GRUPPEN: Tom Christian Jandal, meglersjef i DNB Carnegie, fremhever i et intervju forsvarssektoren som opplagt boblepriset og sier: "Kongsberg Gruppen har nå en prising som overgår Magnificent 7, og som viser alle kjennetegn på en boble. – Hvis denne boblen ikke har sprukket innen 12 til 18 måneder blir jeg overrasket. Men det kan selvsagt gjerne gå fortere, det kan skje allerede neste uke. (FA)
-
De er sure, sagde ræven.. Kongsberg gruppen har en EV på omkring 45 mia dkk. Ordrebøgerne bugner, om mon ikke det udmønter sig i højere priser? Teknologisk er de rigtig godt positioneret, og de ejer bl.a 49,9% af finske Patria Group, som leder AI-WASP-konsortiet.
-
Fremtidens krigsførelse ser vi elementer af i Ukraine. Det bliver et højteknologisk mareridt, hvor kun AI-baserede systemer med forskellige sensorsystemer kan reagere hurtigt nok. Og Kongsberg sidder på noget meget avanceret grej. Vi kan ikke bruge bronzekanoner, selvom de er billige. Betal regningen, eller bliv ramt!
-
Tak for du deler @Bullish. Jeg har positioner i R3NK, MILDEF, CLAV, KOG, OVZON, AAC, SAAB, NORBIT og KITRON. Y73 kan desværre ikke købes på Saxo. Jeg har kig på DRO. Er der nogen der kender den?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind