Biotek-snakken — April 2026
-
Kymera Therapeutics Announces Gilead Sciences’ Option Exercise to License KT-200, Oral CDK2 Molecular Glue Degrader Development Candidate
KT-200 is a first-in-class, oral CDK2 molecular glue degrader development candidate Option exercise of KT-200 triggers a $45 million milestone payment to Kymera from Gilead Sciences WATERTOWN, Mass., April 09, 2026 (GLOBE NEWSWIRE) -- Kymera Therapeutics, Inc. (NASDAQ: KYMR) today announced that Gilead Sciences, Inc. has exercised its option to exclusively license KT-200, a first-in-class, oral CDK2 molecular glue degrader development candidate discovered and characterized by Kymera, under their
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Gilead køber Tubulis hvis førende ADC sigter mod NaPi2b og har leveret data nogenlunde på niveau med Zymeworks ZW191 som er et ADC mod FRa - synes prisen på 3,1 milliarder dollars plus 1,85 milliarder dollars i milestones virker ret højt i forhold til Zymeworks markedsværdi på 2 milliarder dollars.
-
-
Dansk biotekdirektør når højdepunkt i karrieren: "Jeg overvejer at købe en ny Volvo"
Da Christian Grøndahl blev formand for biotekselskabet Tubulis, havde han ikke forestillet sig et salg på 32 mia. kr. “Det er helt vildt,” lyder meldingen. Han har selv udsigt til en stor gevinst.
(medwatch.dk)
-
Der ligger et supergodt interview med CEO Fredrik Olsson fra den 1. april her:
Genovis: CEO Fredrik Olsson presenterar på Redeye Investor Forum Online – 1 april, 2026
-
Jo jeg havde set deres PR på den kommende konference, tak. Jeg ser meget frem til zw191 nye data, om ORR holder eller måske bliver bedre. Og så skal responserne gerne være confirmed og helst med een dose som den dominerende. Får vi gode zw191 data kan vi måske se frem til en aftale, men sp skal de også være gode tror jeg. Eller ser jeg potentielt et salg af hele butikken med gode ph2 data senere. Hele deres nye royalty strategy lugter af Ecor1 vil af med Zyme.
-
Kan det virkeligt passe at der ikke er nogen omtale af norske Circio CRNA.OL på Proinvestor? https://www.circio.com/en/about_circio/
-
Det er den mest stigende biotek aktie i Norge i år. Der er også en dansk FB gruppe. En meget spændende aktie. https://www.facebook.com/groups/772926445645299
-
Lahn1 spørgsmålet er jo hvad Ecor1 vil med Zymeworks - er du sikker på at det ikke netop er dem, som har sat denne royalty strategi i søen. Nu har de fået to personer ind på vigtige positioner, så det er vel snarere at de former Zymeworks, som de selv gerne ville have gjort - om formålet så er et salg på den lidt længere bane er vel muligt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind