Biotek-snakken — Februar 2021
-
Martin Åmark under sin presentation vid Börsveckans småbolagsdag på onsdagen.
Xbrane Biopharma siktar på att tre år efter lanseringen av Xlucane, som väntas ta vid under senare delen av 2022, inbringa licensintäkter om 100 miljoner euro per år. Detta är grundat på en volymmarknadsandel om 25 procent av marknaden för originalläkemedlet Lucentis från schweiziska Novartis samt en prisreduktion om 50 procent jämfört med Lucentis.
-
Xlucane kommer att marknadsföras av Stada Arzneimittel i Europa, mellanöstern och nordafrika (MENA) samt vissa utvalda länder i Asien. I Nordamerika har Xbrane Biopharmas samarbetspartner Stada ett licensavtal med Bausch & Lomb.
Bolaget är i nuläget finansierade till tredje kvartalet 2021. Xbrane Biopharma för aktiva diskussioner med investerare både om eget kapital och på skuldsidan.
-
Hvad siger i til dette tweet fra Anavex https://twitter.com/anavexlifesci/status/1364560786379722753?s=21 Tangerer noget kriminelt, hvis ikke der er noget om snakken !
-
@Oge. En fornøjelse at følge dine kommentarer til det hele. Bliv ved med det (-:
-
Optimus: Tak, ja jeg har en helt vild fantasi, har altid haft, kan slet ikke styre alt det fantastiske der, i sær her ved aktispillet ruller sig ud? Ja jeg skriver aktiespillet, for det i går vedr. allarity, kan kun skyldes at der gik resonans i opkøb, og blev kun stoppet ved auktion (reelt et børsstop)! Og situationen fangede jeg helt tilfældigt, sagde Gunnar NU, nu, nu!
-

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind