Biotek-snakken — Juli 2020
-
Uld er heller ikke godt, har du ikke et produkt der nærmer sig "best in class" så er det svært ikke at komme til at tale med uld i munden. Har du derimod et "best in class" så er det endda meget svært ikke at tale over sig, derfor er Conf. calls ret brugbare vil jeg mene.
-
Ref. dagens arktikel i børsen om multiresistente bakterier - har noget et godt bud på spændende kandidater? https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/ny-fond-faar-6-mia-i-kamp-mod-antibiotikaresistens
-
Kiggede lidt på Antibiotics, og kommer til at bruge lidt mere tid på det. Håber et par kloge hoveder vil joine. Søgte lidt på stoffer i klinikken, valgte fase 3 stoffer og CDC Urgent/WHO Critical - https://www.pewtrusts.org/en/research-and-analysis/data-visualizations/2014/antibiotics-currently-in-clinical-development. Fandt 2 stykker jeg vil kigge lidt mere på hhv. Spero Therapeutics, Inc. (hvor jeg kan se Novo har en ejerandel) og Iterum Therapeutics plc (kommer fra et meget lavt kursniveau).
-
@sukkeralf - det er en fin aftale de får lavet der. Sanofi holder dem tæt, så bliver det lidt billigere at købe senere...den når vel ikke public nu.
-
@sukkeralf - du er vel med på BergenBio på deres AXL-inhibitor så? Eller har du opgivet den efter alt det ACCORD-halløj? Der kommer forhåbentlig flere gode data i slutningen af året.
-
@sukkeralf - omkring Arvinas, ser det ikke ud til at folk var skuffede over fase 1/2 resultaterne af ARV-110? Ingen respons under 140 mg og doser over 280 mg potentielt giver problemer i lever og nyre? Kursen tog også nogle store dyk....hvad tænker du her? Er det blot et spøgsmål om rette dosering? Synes måske ikke 2 med respons er sådan hel "
validering"
-
Nej den er lidt svær - i første omgang handler det måske mest om, at man kan levere disse halvstore "små" molekyler. At de er safe og man ser en vis virkning. Så mest af alt en form for vallidering af teknologien. Patienterne er jo også meget syge, så svært at vide hvor meget man kan forvente her - men markedet blev skuffet for sure (og også mig selv)
-
Tror jeg ser tiden lidt an med den - der kommer opdatering Q12021 (så hvis kursen kommer ned i efteråret/vinteren kan det være jge tager et lille bet på den). Men synes det ser lidt vanskelig ud uden yderligere data (men deraf sikkert også prisen).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind