Ennogie — April 2026
-
-
PM 12:30 "Børsmeddelelse nr. 7. 2026 Information inden generalforsamling - Styrkelse af kapitalgrundlaget" - https://ennogiesolargroup.com/borsmeddelelser-2/aktien-2/#/embedded/announcement/14906679 Ennogie har p.t. kun sikret 3,5 mio. ud af potentielt 10 mio. - de arbejder på sagen.
-
-
Det er positivt, at de allerede har 3,5 mio. på plads. 10 mio. er et forsigtigt worst-case budgettal, ikke et mål de nødvendigvis skal ramme præcist. Ledelsen understreger, at det endelige behov afhænger af aktivitetsniveauet og interne forbedringer.
-
Bestyrelsen har bevidst skrevet 'op til 10 mio. DKK', netop for at holde døren åben for et lavere behov. Det kan meget vel ende på kun 5 mio. kr. eller derunder. Jeg tror, en del har solgt i panik, fordi de frygtede, at hulllet ville blive betydeligt større end de 10 mio.
-
Ennogie skriver, at de har et behov OP TIL 3,5 mio. kr., men "Det blev også oplyst i årsrapporten vedrørende selskabets kapitalstrategi, at ledelsen arbejder aktivt på at tiltrække DKK 10 mio. i finansiering for at sikre driften og de strategiske investeringer." Det er en væsentlig forskel. Deres mål var at tiltrække 10 mio. DKK - og det er endnu ikke lykkes. Men de arbejder på sagen... Også god weekend til dig og dine.
-
OK - jeg har ikke set det du skriver med det ikke er lykkedes. Men er er link til meddelelsen: https://via.ritzau.dk/ir-files/13560818/14906679/19121/Download selskabsmeddelelse.pdf
-
Min fortolkning af børsmeddelelsen:Budgettet siger:
»Vi kan have brug for højst 10 mio. DKK i 2026«, afhængig af hvordan omsætning, ordreindgang og arbejdskapital udvikler sig.Kapitalstrategien siger:
»Vi arbejder aktivt på at tiltrække 10 mio. DKK i ny finansiering« – altså et proaktivt sikkerhedsnet, så vi har god overskudslikviditet og kan gennemføre de planlagte investeringer uden at være pressede.De har allerede sikret 3,5 mio. DKK via lån.
Det betyder, at de maksimalt skal finde yderligere -
Til generalforsamlingen i dag var meldingen at markedet havde misforstået meldingen omkring behovet for kapital "op til 10 millioner". Markedet har på baggrund af at selskabet blev sat på observationslisten forstået det som om at der var problemer hvis de ikke fik 10 millioner samlet. Det er ikke tilfældet. Det er "op til" 10 millioner og det er både til driftsomkostninger men også strategiske investeringer såsom at udvide til det polske markede.
-
Hvis en vil give en stemningsrapport fra generalforsamlingen, ville det være dejligt. Jeg ser frem til at følge Ennogie forhåbentligt accellererende ordreoptag henover året, i takt med den regulatoriske medvind og de geopolitiske energiudfordringer, vi oplever for tiden. Selskabet virker til at være godt positioneret til at drage fordel af en af tidens hotte megatrends. (Jeg ejer aktier).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Spændende med generalforsamlingen i dag. Jeg har ikke nået at få meldt mig til, men har sendt en mail på bagkant og prøver at møde op derovre. Så må vi se om jeg bliver lukket ind
Uanset, så bliver det rart at få afklaring på kapitalen