Ennogie — April 2026
-
Jeg vurderer Ennogie som en potentiel vinder og har derfor øget min position gennem disciplineret risk management. Hvis man ser selskabet som en taber eller usikkert, giver det god mening at afvente kommende regnskaber og investere senere, når væksten er dokumenteret. Jeg vælger at frontløbe den potentielle stærke vækst. Igen vi har alle forskellig fokus og risikoprofil. Fortsat god dag. Sidder og høre Tesla regnskabet igen. Fremtiden ser lys ud

-
Det er totalt forkert at tro, at Ennogie ikke kan profitere på et voksende BIPV-marked i EU. Men sådan ser vi jo forskelligt på casen og det er netop derfor, vi er her med hver vores synspunkter. Ingen har sagt, vi skal være enige. Hvis vi alle var enige, ville vi også alle være lige rige og det er sjældent sådan, det udspiller sig.
-
Der er tilsyneladende købere, der forsvarer 3 kr-niveauet de sidste par dage → støtte er reel. Det tyder på, at nogle investorer synes, det nuværende niveau er attraktivt før emissionen selv med going concern-usikkerheden og det kendte funding-behov på op til 10 mio. DKK.
-
@Cupcake: Jeg genkender dit forløb, og slap selv ud med et relativt begrænset tab (37%). For en erfaren investor er risikostyring et must, og man kan man godt blive en lille smule kynisk i forhold til de små selskaber, der bare ser SÅ søde ud. Know when to hold them, know when to fold them... Jeg har set alt for mange tilfælde, hvor begejstringens tåger har lagt sig tungt over investorernes sunde fornuft.
-
Ja, „Know when to hold them, know when to fold them“ rammer det perfekt. I Ennogie drejer det sig om at kende sin egen risikoprofil og hvor meget man tør satse af sine spareskillinger. Jeg anbefaler klart at begrænse sig til maks. 5 % af de frie midler i én enkelt small-cap. Hvis den så rammer en x100, bliver det stadig en 5-dobling af den del af formuen. Kunsten er at finde de rigtige 100-baggere og selv 10-baggere er langt fra lette at spotte.
-
Når volumen falder så dramatisk, mens kursen holder sig nogenlunde stabil, er det ofte et tegn på, at: De fleste, der ville sælge af frygt eller tab, allerede har solgt.
De resterende aktionærer er mere tålmodige eller tror på casen.
Der er færre paniksalg, og ordrebogen er ved at blive "renere".Det er typisk det, man kalder "the washout" eller "capitulation phase" – den fase hvor de sidste svage hænder giver op, og markedet begynder at stabilisere sig på et lavt niveau.
-
@StockBull: Tak fordi du kommenterer på mit svar til Cupcake. Det havde du faktisk ikke behøvet. Undskyld, hvis jeg forstyrrede din skrivepause, men når du nu er her, ville det være klædeligt med en forståelig udmelding om dit personlige engagement i ESG, så vi bedre kan vurdere din objektivitet.
-
Det er utroligt, at følge med i denne chat. Havde selv en position fra start. Solgte dog efter kort tid med ca 30% tab. Jeg vurderede, at vi havde adskillige små tømrermestre, der kunne præstere betydeligt bedre resultater. Jeg fatter, helt ærligt, ikke det voldsomme kommentar volumen. Virker voldsomt.
-
-
Flere af os fra PI købte med i 2019 sammen med Troldmanden. Som jeg ser det, er casen i dag væsentligt stærkere end i 2019 og til en markant lavere indgangskurs. I 2019 fik selskabet også kapital i forbindelse med børsnoteringen i 2021, og kursen steg hurtigt til over 8 kr. I 2022-2023 toppede den på over 33 kr. Jeg solgte selv hovedparten af mine aktier omkring 30 kr. og realiserede dermed over +500 % i gevinst.
-
Jeg har nu købt væsentligt flere aktier og vurderer, at potentialet er større i dag end i 2019. Dengang var hverken EU-direktivet eller den bredere politiske tailwind en del af casen – selvom der naturligvis var betydelig grøn omstillingshype. Derfor mener jeg også, at risikoen var betydeligt højere i perioden 2019-2023, end den er nu.De, der købte omkring 20 kr., havde forventet, at den stærke trend fra 2023 ville fortsætte på et tidspunkt hvor ESG omsatte for ca. 100 mio. kr.
-
I mellemtiden er flere konkurrenter i BIPV-segmentet enten krakket eller gået i stå, mens traditionelle tømrermestre og tagentreprenører typisk ikke leverer komplette BIPV-tage de mangler den nødvendige ekspertise inden for både el-teknik, integration og certificering. BIPV-forretningen er en niche i sig selv, der kræver specialviden, præfabrikation og tæt samarbejde med både producenter og byggebranchen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind