Ennogie — April 2026
-
(fort.) Og helt ærligt: det er mentalt drænende at kigge på ca. 90% i minus dag efter dag - også selvom positionen til sidst kun fyldte omkring 3% af min portefølje. For mig handler det i sidste ende om gennemsigtighed og tillid - og den synes jeg kan være udfordret i mindre selskaber generelt.
-
Ok, tak for svaret, Cupcake. Jeg har faktisk en lidt modsat strategi og køber på faldet, så jeg holder stadig min 3-4 % position. De første aktier kostede mig 5,33 kr., husker jeg. Mit gennemsnitlige indkøbskurs er nu under 4 kr. Jeg har også swingtradet en del i 2025. Så længe top 5 ejer over 65% har jeg tillid til casen.
-
ESG er supertrendy med de der solpaneler af en slags, og selskabet har været ude på en utrolig vækstrejse: -90% på kun tre år. Det bringer minder frem om hedengangne Green Hydrogen Systems, men læg mærke til, at ESG endnu IKKE er gået konkurs! (Caveat emptor.)
-
-90 % er kun, hvis man har været smart nok til at købe til kurs 30 kr. Kursen var 8 kr. ved børsnoteringen, og vi der købte inden da, kom ind omkring 5,33 kr eller mindre. I 2022 omsatte de for 60 mio. kr., og det når de formentlig også i år – så status quo på den front. 2024 og 2025 har været ekstremt hårde for byggebranchen, hvor mange er krakket. Heldigvis ser det ud til, at håbet stadig er intakt hos top 5-ejerne, som tilsammen sidder på over 65 % af aktierne

-
Q4 regnskabet. En ned "præcisering" og derudover trist læsning. Ordrebogen ultimo er på 10m. Der skal mange ordrer ind OG ud i løbet af året for at nå guidance og indtil videre har de annonceret nul store ordrer. Men der kan være mange små. Læg mærke til balancen, hvor tilgodehavender og hensættelser stiger voldsomt. Læs: Risiko. Going Concern advarslen står stadig. Lad nu være med at underspille det. Det er revisors største røde flag.
-
Selskabet meddeler, at der skal skydes (mindst?) 10m ind i ny egenkapital. Der er bemyndigelse til meget mere efter den kommende generalforsamling. Ingen ny kapital betyder Game Over.
-
Hovedaktionærerne kontrollerer 65 procent og kan gøre som de vil. Det er deres ret. De har 65m i klemme. Hvorfor er de tavse som graven? Indtil videre har den usikkerhed sendt aktien ned fra 4 til 3. Hvis de har både viljen og evnen til at redde virksomheden (men det ved vi jo ikke) så kunne de have udsendt en støtte- eller garantierklæring indtil generalforsamlingen.
-
Jeg tror nu nok at de kommer ud af busken. Men bliver det med en rettet emission til dem selv og deres venner til "markedskurs" som er faldet pga tavshed eller bliver det en fortegning til MAX 2kr pr aktie? Uanset hvad så bliver de 35 pct småaktionærer massivt udvandet. Callidior imperitum decipit.
-
Så konvertible lån udvander ikke småaktionærerne, eller? Jo, det gør de i den grad. Udover en høj kupon, så indeholder de et værdifuldt optionselement til majoritetsaktionærerne. Det tror jeg de fleste (burde kunne) regne ud.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind