Ennogie — Juli 2025
-
Hidtil har de store områder hvor lokalplan diktere rødt tak stort set været utilgængeligt for solceller. Der finde en længere række små test projekter på 100-500m2. Men det meste som røde tegl eller andre små solcelle enheder. Det betyder også at jeg ikke har set priser under 3000kr per m2 hos andre udbyder. Ennogie ligger i et niveau omkring 2000kr. Så det er jo et helt andet niveau, og kan alt andet lige være med til nu at åbne mere op for dette marked. Både i DK og Tyskland
-
Jeg sætter værdien til 12-13 mio. Men de kan nok ikke nå at levre ret meget i år
-
Så skal vi naturligvis også notere os at ordren ikke er endelig underskrevet endnu. Jeg læser det lidt som når Vestas indimellem melder ud om "betinget ordre"
-
Jeg tænker der kommer endnu mere fokus på når det hele er endelig underskrevet som de forventer ske i løbet af Q3 jvf meddelelsen. Et bud er kort efter sommerferien
-
Des hurtigere byggerriet kommer i gang, des bedre for Ennogie. Også i forbindelse med at kunne tage andre interesserede kunder/boligforening med ud til pladsen
-
Og så kunne det være super godt hvis de kan lande tilsvarende i Tyskland. Plus 500m2 så der også kommer "udstillings vindue" i DE. Og gerne flere

-
Det her skal IKKE læses som nogen anbefaling til at købe. Det er stadig i high risk gruppen. Vi skal have flere ordre meddelelser ud. Og så lader jeg mig fortælle der kommer en helt ny webside i sep/okt som vil være meget mere informativ. Den nuværende er også .......
-
Godmorgen. Super fedt med den store ordrer. Bliver spændende når den er endelig. Som i andre også skriver så er det med at Ennogie nu rammer ind i en åre for kommuner hvor de rent faktisk kan bruge solceller på trods af regler om lokalplan kan potentielt være en driver for større marked i Danmark. Kommuner kigger 100% rundt hos naboerne og ser hvad de gør, så det vil også gøre det nemmere at få benet ind af døren i andre kommuner. Det tegner godt!¨
-
Jeg har smidt et indlæg i debatten om det store røde projekt
-
Mystisk åbning i dag. En blok på 15k stk i bud på 8,32. Den gik i forlænget auktion i 7,42. Blokken bliver så trukket omkring 9:03
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind