Ennogie — Maj 2025
-
Jeg er med på hvad du siger. Det virker dog til at der muligvis også er en bredere vifte af solcelleselskaber i USA som steg voldsomt i går på baggrund af en mildere ændring af rabatordningen som Biden satte igang end man havde ventet. Det er også derfor at Vestas og Ørsted har været stigende i dag. Dette ser jeg dog ikke som noget der umiddelbart påvirker Ennogie. Så er selv forberedt på kommende dage med fald i kursen igen, givet at der ikke kommer flere nyheder ud.
-
Der er handlet lidt over 50.000 aktier, hvilket indikerer, at investorer ikke er villige til at sælge deres Ennogie-aktier til en hvilken som helst pris. Dette kan forklare den markante kursstigning. I 2022 havde Ennogie en omsætning på cirka 61 millioner kroner, og aktiekursen steg fra 11 kroner i starten af året til 30 kroner ved årets udgang.
-
Højt at flyve, dybt at falde. Husker sidste gang i sommer 2024, hvor der gik FOMO i ESG. Ledelsen gik i flæsket på Børsen over et såkaldt 'hit piece' og delte lidt nyheder om en 'stærk' ordrebog, som man godt kunne fornemme var pyntet kommunikativt i desperation for at redde derouten.
-
Der skal mere til, før jeg bliver overbevist igen. Min største bekymring for re-entry er klart fejlene på cellerne. Det dur simpelthen ikke. Reklamation eller ej fra den kinesiske producent, så er det bare så ringe PR for et firma, der i forvejen befinder sig i et red ocean. Folk kan bare vælge en anden udbyder.
-
Og nu har vi lige fået lagt nye alm. tagsten på vores ejendom. Det er altså tidskrævende og dyrt at sætte et nye stillads op for at udskifte. Hvad er ESGs plan, når de begynder at rulle ud til store etageejendomme? Det er altså hamrende bøvlet at skifte ud. Du kan ikke bare lige tage en lift eller stige
, som var det et alm. paracelhus. -
Jeg har skrevet lidt om Ennogies nye facade produkt og ordre her https://proinvestor.com/boards/126357
-
Jweg er enig. Også derfor jeg ike er fan af de her store stigninger med afsæt i en masse nye der kommer ind uden kendskab til selskabet. De køber blot fordi den er steget meget på kort tid
-
Med det sagt, så er jeg selv blevet meget overraske over facade produktet, hvor jeg for under 14 dage siden satte værdien af det til tæt på nul
-
Det er et selskab hvor der trods alt - historisk - kan gå lang tid mellem ordre der meldes ud. Jeg ser dog nu det nye facade produkt som en ekstra mulighed for flere meddelelser
-
For flere meddelelser end historisk
-
Det er faktisk ikke så bøvlet som du tror at skifte evt defekt panel. Det tager ikke meget mere end 15 min. Så kravet om stillads udskiller sig ikke meget fra hvis du skal op at reparere et tegl tag.
-
Hvis det blot er et enkelt panel der er gået ud, så vil man i mange tilfælde nok ikke skifte det. For det vil have marginal betydning for produktionen. De fleste har nemlig meget højere kapacitet solceller på taget, end de har inverter kapacitet. Så kan f.eks være 20kw paneler og 10kw inverter
-
Da Ennogie i sin tid designede taget, var let adgang til udskiftning af et defekt panel et design krav. Så det er indtænkt fra dag 1
-
Det giver mening at installere mere kapacitet end inverter netop til den udfordring. Tjek, fair nok. Men hvordan vil de skifte det ud på en etageejendom uden stillads? Det er de færreste ejendomme, der giver adgang via loftet. Det vil kræve en helt særlig lift, hvorved arbejdsforholdene må være vildt bøvlede.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
glad for dem jeg har fisket under 5 kr