Ennogie — Marts 2025
-
Jeg har selv modtaget en advarsel fra Finanstilsynet, hvilket jeg finder helt urimeligt. Årsagen er, at jeg solgte 1.000 aktier i Jyske Bank for at frigøre likviditet og efterfølgende genkøbte det samme antal aktier via mit Saxo-depot. Det illustrerer, hvor lidt der tilsyneladende skal til, før man kan blive mistænkt for markedsmanipulation.
-
Det er nogen tid siden, Kim Mikkelsen sidst blev beskyldt for manipulation i forbindelse med Økonomisk Ugebrev (ØU). Hvis Finanstilsynet har haft sagen under behandling, burde en vurdering af, om der foreligger markedsmanipulation, typisk ikke tage urimelig lang tid, afhængigt af sagens kompleksitet. Det kan derfor virke som om ØU måske genoptager en gammel historie uden nødvendigvis at have nye, væsentlige oplysninger. Kim har jo ikke handlet efter den første artikel i ØU.
-
Finanstilsynet overvåger kontinuerligt alle transaktioner og benytter kunstig intelligens til at afdække potentielle uregelmæssigheder. Når de har registreret min forholdsvis beskedne handel og udstedt en advarsel til en mindre aktør som mig, bør de i teorien også have kapacitet til effektivt at identificere og adressere langt større og mere væsentlige transaktioner hos større aktører. Dette giver umiddelbart indtryk af, at Økonomisk Ugebrev (ØU) muligvis handler på usikkert grundlag eller søger
-
Min transaktion, som Finanstilsynet påpegede, fandt sted i 2024, og advarslen blev udstedt kort tid efter mine handler. Dette tyder på, at de anvender AI-drevet teknologi til hurtigt at identificere og vurdere potentielt mistænkelige transaktioner.
-
https://x.com/janrosenow/status/1901276248107524327 nu må danskerne da snart vågne op. panels are now cheaper than solar roof tiles or fence panels. BIPV på alle danmarks bygninger vil kunne dække over 70% af el-behovet i dk. det en no-brainer. danmark, et af verdens rigeste lande, vågn nu op og grib de lavt hængene frugter
-
Test
-
lidt fra Tyske projekter. https://www.bauenmitholz.de/aktuelles-energiesprong-hotspot-nrw-12032025
-
det andet projekt, der beskrives i teksten, kan klassificeres som et BIPV-projekt (Building-Integrated Photovoltaics). BIPV refererer til solcelleløsninger, der er integreret i bygningens struktur, fx i facader, tage eller vinduer, i stedet for at være traditionelle påmonterede solpaneler.
-
Ennogie er involveret i et projekt, der kombinerer varme (spildvarme) og avancerede tekniske løsninger (TEG) i bygningselementer. Selvom TEG ikke er det samme som det TGA-modul fra Hattingen (som var mere fokuseret på varmerør), er der en klar parallel i at udnytte varme og integrere energiløsninger i bygninger.
-
spændende - men hvad koster 10.000kw lagring mon: https://borsen.dk/nyheder/baeredygtig/nordmand-vil-aendre-hele-det-danske-energisystem
-
@Stockbull - har du nogen forventninger til årsrapporten for 2024 som lander her den 2. April og om der vil være nogle kurstriggere i det?

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind