Ennogie — Januar 2025
-
Transportomkostninger: LNG fra USA medfører typisk højere transportomkostninger på grund af behovet for forsendelse over Atlanten, hvilket involverer likvefaktion, forsendelse og genforgasning. Rørledningsgas fra Rusland er generelt billigere at transportere på grund af direkte landruter.
-
Infrastrukturinvesteringer: Hvis LNG fra Rusland stopper, vil EU skulle investere i yderligere LNG-terminaler for at håndtere øget import. Denne infrastrukturudvikling vil kræve betydelig kapital og tid, hvilket potentielt vil øge de samlede omkostninger ved LNG på kort til mellemlang sigt.
-
Fragtraterne forventes at stige, da der kun findes 772 LNG-tankskibe i verden, som allerede er i brug. Der er i øjeblikket 341 LNG-tankere på bestilling, mens ældre skibe, der er over 25 år, bliver skrottet. Derudover er der planer om, at almindelige skibe skal begynde at anvende LNG som brændstof, hvilket indebærer en udfasning af heavy fuel. Derfor er der ikke risiko for, at LNG-priserne falder i fremtiden hvis alle containerskibe og andre skibstyper også skal bruge LNG som fremdrivningsmiddel
-
Det er meget muligt, at der vil komme yderligere stramninger i både USA og EU vedrørende skibsfart og brugen af renere brændstoffer som LNG (flydende naturgas). Der har allerede været en stigende fokus på at reducere udledninger fra skibsfart for at bekæmpe klimaforandringer og forbedre luftkvaliteten
-
I EU har der været diskussioner om at inkludere skibsfart i EU's emissionshandelssystem (ETS), hvilket vil pålægge skibe at betale for deres CO2-udledninger. USA har også set på lignende tiltag for at fremme brugen af renere brændstoffer. Ligger ikke i kortene LNG nogensinde skulle blive billigere efter min mening
-
Derudover er der nu startet masser af kulværker op som også ligger pres på at accelerere solartagene. https://www.cbc.ca/news/science/germany-coal-renewable-energy-climate-russia-1.6500354
-
EU køber stadig russisk gas: https://www.politico.eu/article/eu-devouring-russian-gas-at-record-speed-despite-cut-off-sanctions-war-ukraine/
-
Kære dygtige Proinvestorer,
-
Jeg er ny herinde, og kunne godt tænke mig at høre jeres mening om Ennogie Solar Group, hvad vil der ske for firmaet i 2025 ? De har jo faldet en del på det seneste, men jeg forventer udfra et positivt marked i tyskland og polen pga energiomlægningen bør smitte af på solcelletage. Hører meget gerne jeres mening. God weekend C
-
Velmommen til. Ennogie Solar Group er 100% klar til at levere BIPV tage i Danmark, Polen, Tyskland og Østrig så i bund og grund venter de bare på ordrene begynder at vælte ind. Som du kan se i tråden nedenfor har de været på flere messer i DK og senest i Tyskland. Masser af information nedenfor. God læselyst.
-
Hvem af jer har aktier i ESG og hvor mange cirka har i - hvis i vil oplyse det ? Jeg tænker at opkøbe flere primo 2025 end jeg allerede har ! God Søndag C
-
Ja, jeg køber også flere aktier og er fra 2019. Jeg kan ikke gå i detaljer med, hvor mange, men jeg starter normalt med et par procent af den samlede portefølje i en ny aktie og bygger op derfra. Derudover bruger jeg en uge på at analysere selskabet, og nogle investeringer kræver over 100 timer, mens andre kan tage over 1000 timer, især når investeringerne øges. Jeg har skrevet meget om investeringscasen, som er tilgængelig i tråden, så det burde ikke tage lang tid at gennemgå. Jeg vil dog under
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
tak for de vise ord af jer kompetente folk