Ennogie — Oktober 2024
-
Soliditeten må også være under pres. Ultimo q2 var egenkapitalen ca 19 millioner. Af dem var ca 11 millioner såkaldte Intangibles, bl.a aktiverede projekter og udviklingsomkostninger. De skal løbende vurderes og evt nedskrives, hvis de ikke kan give cash-flow. Kommer der nedskrivninger?
-
Jeg mener, at jeg har rimelig styr på min risikoprofil, og jeg elsker at investere i startups med en del af mine likvide midler. Jeg undrer mig over, hvorfor børsen ikke nævner EU-direktivet, som allerede er vedtaget og planlægges implementeret i dansk lovgivning i første halvdel af 2025. Jeg er slet ikke bange for en emission, men jeg tvivler på, at det bliver nødvendigt i år. En udvanding på 10% ville jo være småting i det store billede, hvis det skulle ende med at blive så dramatisk.
-
Det er fortsat meget sandsynligt (NB:gæt) at der kommer en emission for at selskabet får en ordentlig likviditet og soliditet til gavn for medarbejdere, kunder, leverandører. Aktionærerne vil blive udvandet.
-
Ved en emission skal man se på, hvilken værdi selskabet reelt har - ikke på børskursen. Ennogie er i dag vurderet til 270 millioner på børsen. Negativ vækst, anstrengt økonomi (soliditet, likviditet, cash-flow). Ville du som investor. betale det for selskabet, hvis det var en IPO? Jeg ville ikke.
-
Når den grønne trend går i sort - Vestas, Ennogie og Tesla - Kort video: https://proinvestor.com/boards/122627
-
31.10.2024 11:03:30 CET | Ennogie |
Ennogie Solar Group A/S (“ESG”) og Ennogie ApS har d.d. modtaget opsigelse fra CFO Leif Arnbjerg med virkning pr. 31. december 2024.
Leif Arnbjergs ønsker efter en lang karriere at drosle ned og bruge mere tid med familien. Vi ønsker Leif alt det bedste for fremtiden og en stor tak for den tid han har været en del af teamet.
Vi vil søge en erstatning for Leif med tiltrædelse snarest muligt.
Med venlig hilsen
-
Ennogie Solar Group A/S
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
kommer vi ned i 7 kr igen ??? sku godt nok en nedtur aktien har været ude for