Ennogie — September 2023
-
Mht evt samarbejde med erhvervsskolerne, så er det ikke noget jeg har kendskab til. Men umiddelbart tænker jeg det ikke. Det er ikke i DK der har været manglende adgang til håndværker for at kunne levere på allerede afgivende ordre. Det er i Tyskland
-
Har aldrig hørt om der bliver sendt hele danske teams til Tyskland. I starten var der én internt i Ennogie der havde en række ture dernede. For at lære nogle tyske teams op. Men har ikke noget kendskab til om der har været eksterne danske teams sendt derned. Tænker der er en ret stor forskel i løn/udgifter til et dansk team vs tysk team?
-
På DAF præsentationen i Kolding, der fortalte CEO Lars Brøndum at der heller ikke i Tyskland er flaskehalse mere. Det var der i 1. halvår. Men de har øget fra et til nu 3 interne tyske teams. Plus de havde øget eksterne teams, således der der er 4 mere end 1. halvår. Og der kommer løbende flere eksterne teams til
-
Den tyske byggebranche er bremset hårdere op end selv under finanskrisen....... Så adgangen til dygtige håndværker er blevet meget lettere
-
Et af de områder i "byggebranchen" der stadig er rødglødende er montering af alm solceller ovenpå eksisterende tag og så BIPV løsninger som Ennogie
-
Tyskerne er MEGET mere motiverede end danskerne ang solceller på bygninger. Det kommer sig også af at de tyske politiker er lysår foran de danske hvad angår lovgivning omkring solceller på bygninger. Tyskerne er allerede gået i gang med at implementere direkte KRAV til solceller på nye bygninger. Så de agere meget hurtigere end DK gør i forhold til det EU direktiv der er på vej. Altså det direktiv der diktere der SKAL solceller på nye bygninger, og senere (omkring 2030) også på tagrenoveringer
-
Funny algo handel i ennogie lige nu. I knap 40 min bliver der hver 55 sek solgt ca 140 stk ned.
-
Gad vide om det er en fejl og vedkommende ikke er klar over den køre nu? For det er ikke just den måde man får den bedste pris hvis man vil sælge. Spændende hvor længe den køre
-
Nå det var ikke nogen fejl. For nju er algo ændret til hver 15. sek at sælge /39/
40 stk -
For en ordens skyld: Jeg har ikke aktier i ESG. Men har haft i flere omgange. Den primære årsag til, at jeg har været ude et stykke tid, er, at jeg finder aktien for ilikvid - hvilket jeg synes bekræftet af dagens handel.
-
Likviditet eller mangel på samme i aktien er helt sikkert et issue. Særligt hvis det ikke er med de lidt længere briller man investere
-
I går var det ca én promille af aktierne der blev handlet. Det er faktisk ganske fint hvis man ser på en masse andre danske. 10.000 stk mere i dag så er det igen én promille
-
Så det skyldes også at mcap ikke er så høj endnu at der skal handles et højere antal for xx beløb investeret
-
algo er så stoppet. For nu
-
Så likviditet hænger også meget sammen med hvilket beløb man har/evt kunne tænke sig at investere i Ennogie
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind