Ennogie — September 2023
-
Så vigtigt at adskille alm celler ovenpå eksisterende tag vs integrerede/nedsænket solceller.
-
Der sælges en clearline Fusion pakke på 4kw til 93.000kr inkl montage ved nybyg/renovation. Hvis det skal bygges ind i eksisterende tag så skal der tillægges +9k
-
Der er Sun Spot billigere da det ikke koster 2k at montere dem på et bart undertag.
-
Men igen jeg vil afvente Q4 før jeg tillægger det værdi som jeg f.eks gør med det kommende batteri
-
6.9.2023 08:13:51 CEST | Ennogie | Ændring ledelse/revision
Bente Overgaard, der har været medlem af bestyrelsen i Ennogie Solar Group siden april 2022, har besluttet at udtræde af bestyrelsen med virkning fra dags dato.
Hele bestyrelsen takker Bente Overgaard for hen
-
Sun Spot lyder fornuftigt i betragtning af at nybyg markedet generelt vil have det svært i en rum tid, med risk for at væksten kan gå i stå. Det er en måde at udvide deres potentielle marked via det private segment som er mange gange større end nybyg/renovering.
-
Ser ud til der kommer ny bestyrelsesmedlem ind den kommende periode
-
Jeg ved stadig ikke helt hvilket ben jeg skal stå på med Sun Spot. Men med de høje renter forsøger husbyggerne også at skære udgifter fra i deres drømmehus. Og der skal lånes et større beløb i banken hvis man går efter et solceclletag. Med sun Spot kan man stadig få et æstetisk pænt solcelleanlæg, men til væsentligt færre penge.
-
Nejnej. Solcelletag købes KUN ved nybyg eller tagrenovering. Derimod kan SunSpot og almindelige, solceller kan kan monteres i et eksisterende tag
-
Det vel begrænset hvor mange huse der er i Danmark med helt nyt tag. Vil tror der er over 2 millioner huse i danmark med over 30 år gamle tage som nok vil være det største marked for Ennogie p.t. Men vil el prisen stiger vil et ennogie soltag jo kunne betale sig selv hjem på under måske 10 år og så vil det kunne betale sig at udskifte selv nye tage. Derudover kan der jo komme politiske tiltag som gør det fordelagtigt at skifte til en mere grøn energiform. F.eks fra gas til soltag. Vil tro man
-
Nybyg og renovering er et 5-cifret om året. Lige nu dog meget kraftigt stop for nybyg
-
Mon ikke vi får ret høj strømpris hen over vinteren igen. Ellers skal den nok være meget mild
-
Tror ikke energi vil stige så meget som i 2022. Der er nok mange som har foretaget diverse energi spare tiltag og dermed bedre stillet kommende vinter i.f.t sidste vinter. I det hele taget er EU nok bedre forberedt i år i.f.t sidste år. Mener også de danske gasfelter i Nordsøen er i pruduktion igen.
-
Hvor meget CO2 udleder hver dansker?
Klima - Danmarks Statistik
I 2021 udledte vi 44 mio. ton CO2-ækvivalenter, når man ser på udledningen inden for Danmarks grænser. Det svarer til 7,5 ton CO2-ækvivalenter pr. indbygger i Danmark. Det var i 2019 det var 5 ton -
17 tons her, ingen højere https://concito.dk/bliv-klimaklog/hvad-kan-man-selv-goere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind