Ennogie — August 2023
-
Da selskabet blev stiftet var det netop med en stor væskekreds på taget, en jordvarmekreds og så en scroll varmepumpe der både kunne lave strøm på temperatur forskellen mellem tag og jordvarme kreds, samt virke som alm varmepumpe
-
Systemet virkede, men det var kikke bare i nærheden at rentablet fordi komponenterne var så dyre
-
Så ESG har via deres CTO en ret god erfaring og indblik i væske kreds på taget
-
Men håber absolut det en dag for alvor kan hænge økonomisk sammen med en væskekreds således der også kan trækkes varme ud via varmepumpe
-
Det er ingen hemlighed at byggebranchen bliver presset af de høje renter og stadig høje lønninger. I dag er der faktisk en stor artikel i Børsen. En række selskaber der oplever op til 25% nedgang i oms vs samme tid sidste år. Velux siger de lander tæt på 0 procent. ESG bliver naturligvis ramt af det samme. MEN det er mere et spørgsmål om væksten bliver lavere end i hvert fald jeg regnede med for 6-10mdr siden. De kommer stadig til at lande +50% topline vækst. Og jeg tror absolut de stadig når
-
over 100 mio i oms i år.
-
Så ESG oplever stadig stor vækst. Men den bliver mindre end vi var nogle der så muligt
-
Direkte nedjustering i morgen vil overraske mig. Så skal det være en eller anden ekstra udgift/lav margin projekt der gør de justere lidt på Ebitda. Men vi er nu så småt ved at nærme os de ordre der er indgået til de nye højere priser på bagkant af covid. Så alt andet lige så bør de fra Q3 begynde at kunne se margin stige
-
Vi mangler nogle meddelelser om større ordre. Og noget indikation af markedet fremad. Så det er helt på sin plads kursen er faldet godt tilbage
-
Ennogie fortager deres første eksterne investorpræsentation i næste uge. Et DAF arrangement i Kolding. Så har man muligheden for det, så kan man møde ledelsen der. Og få stillet de spørgsmål man evt har
-
Q1 kom 1530. Men når vi ser på de seneste q meddelelser, så er de kommet på meget forskellige tidspunkter.
-
Så kort sagt "vi forventer" ikke noget specifikt tidspunkt
-
Er tilhænger af modellen med offentliggørelse kl 08 så alle har mulighed for at læse i ro inden markedet åbner. Jeg er ikke fan af offentliggørelser i børsens åbningstid hvor det så er dem der tilfældigvis er online på dét tidspunkt der har mulighed for evt at agere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind