Ennogie — Juni 2023
-
Helt klart, at have mange penge til, at foretage store komponent udstyr indkøb med lang leveringstid er en kanon fordel. Det kan hurtigt være 30% rabat på udstyr som de køber med 3-6 mdrs leveringstid i.f.t 1-4 ugers leveringstid. Det er i hvert fald min erfaring inden for energi industrien.
-
13 mio i kassen blev det til. Om det så er til én person eller flere ved jeg ikke. Men fordelen ved denne slags emissioner er netop at man kan fortage den "hurtigt". De kunne have skaffet knap det samme beløb ved at aktivere de udestående warrants. De har så valgt den anden vej rundt.
-
Der er ingen grud til at sige andet end naturligvis bliver Ennogie(deres potentielle kunder) også ramt af de stærkt stigende renter og høj inflation på byggematerialer. Der var for nyligt en artikel i Børsen om at antal påbegyndt nye projekter var faldet med 30% fra Q4 2022 til Q1-2023. Det største fald fra Q til Q man nogensinde har set. Rigtig mange projekter er skubbet
frem til 2024 Det er særligt store projekter, så kan måske være nogle "Ennogie projekter" der er blevet ramt den vej -
Modsat så er fokus særligt i Tyskland stadig at få mange flere solceller på nybyg og tag renovationer. Så det er en god "base" at have nu
-
Gør mig gerne den tjeneste, at anvende ordet renovering i stedet for renovation. Sidstnævnte er det affald vi smider i skraldespanden, der bliver
tømt hver 14. Dag.
-
renovation:
fjernelse af affald (fx affaldssortering og renovation)
istandsættelse (fx renovation af en ejendom)Og det sidstnævnte er ikke bare noget nymodens pjat. Det er en gammel brug af ordet renovation, som aldrig er døet helt ud. https://www.grammatip.com/blog/grammatippet/hvad-er-forskellen-p-renovering-og-renovation-grammatippet-nr-218
-

-
Nu er jeg jo også født efter 1937

-
Pensionisten det heldige er at du ved hvad jeg mener

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind