Ennogie — Maj 2023
-
Morn
Ja TM du har ret i aftalen kan omfatte 500m2 eller 500.000m2. Men det jeg mener er hvis aftalen f.eks omhandler 500.000m2 skal Ennogie have et forvarsel om så mange m2. Hvis det kun er 500m2 er det jo bare en alm mellem stor order. 500.000m2 skal Ennogie vel bruge 1 års tid eller længere til at skalere hele produktionsapparatet op. Det vel ikke muligt med et kort varsel -
SB der er ikke tale om NorLys lægger ordre hos Ennogie. Det er boligforeningerne. Enkeltvis efter de på en GF har godkendt ombygning med bla Ennogie tag. Derefter kommer så den obligatoriske udbuds runde hvor det også gerne skal blive Ennogie.
-
Så det er mange steps i de enkelte boligforeninger.
-
Aftalen med NorLys handler om man samme markedsføre sig overfor boligforeningerne. De får et bedre samlet tilbud end hvis det blot var Ennogie
-
Så se det som en stigende portefølje af store "tilbuds" projekter på forskellige stadier af deres helhedsplaner
-
Altså den enkelte forenings helhedsplaner som de skal udfærdige for at kunne opnå tilskud fra landsbyggefonden
-
Der kan let gå 5 år fra start til det hele er blevet implementeret
-
Ja okay, kan godt se det kan tage noget tid. Men altid bedre, at være 2 til, at bearbejde boligforeningerne og tænker NorLys har en meger større salgsafdeling end Ennogie. Så på en måde svare det vel nærmest til at Ennogies salgsafdeling er vokset med x5 eller mere.
-
De har ikke været helt konsistent, i relation til opdaterede nye ordre per den uge et regnskab kommer ud. Men ja det er gode data.
-
Da årsregnskabet kom ud meldte de om 28 mio i Q1. På 12 uger. Så vil mangler den 13. uge. Så det er vel omkring 30 mio +60 mio på ordrebogen per 1/1-2023. Ca 5 mio er til levering i Q1 2024. (det store tyske Kokoni projekt)
-
Så ja ca 85 mio
-
Jeg vil bla holde specifikt øje med margin. For de skjulte en elelrs god historie i 2022 regnskabet. Nemlig at de i Q4 havde en margin på 29,5%. På hele 2022 var den 25,2% (2021 16%)
-
Ud fra Q4 margin opjusterede jeg selv mine forventninger fra 30% til 31,5%
-
for 2023
-
Og så begynder vi at nærme os noget der kan blive relativ interessant når vi kigger frem mod 24/25.
-
Så håber jeg de har skrevet et noget længere afsnit om Sunbird/Norlys aftalen. At de sætter mere konkrete ord på hvad det her helt konkret betyder. Hvordan 1+1 bliver mere end 2.
-
Jeg har i hvert fald konstateret en del ikke har forstået konceptet. Hverken det der står i årsregnskab eller da selve meddelelsen kom ud
-
Det gælder også blandt investorer der ellers har en ganske pæn sjat aktier
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind