Ennogie — April 2023
-
Wisuwa: Der kommer altid lidt flere detaljer på specifikke emner ved en GF. Men mange af dem er mindre nuancer så skal fremstilles i den rette kontekst.
-
Og har lige et par enkelte ting jeg lige skal have vendt
-
Men helt overordnet tog jeg hjem med en god fornemmelse i maven.
-
Fik også hilst på den nye COO Martin, for første gang. Må sige det har været et par rigtig gode rekrutteringer
sidste år. Hvor både martin og Trine (CFO) begyndte 1/8 -
Så sammen med CEO Lars, er de er i fuld gang med at tage startup virksomheden/kulturen, viderer til næste trin hvor der skal laves faste sporbare processer hele vejen rundt i virksomheden. I den process høstes der også en masse mindre optimeringer, som samlet set øger produktivitet ganske meget.
-
Hvis ikke man endnu følger Ennogie på LinkedIn, så vil jeg bestemt anbefale det. Både den danske og Tyske. Den her uge har nok været den mest "action" fyldte med masser af opdateringer fra byggemessen BAU
-
De er nærmest blevet løbet over ende.
-
Hatten af for det tyske hold der har udtænkt opbygningen af standen. En stor model af Ennogie taget med indbygget vindue, taghætte, åbning til inverter, og så kransekagen og det der trækker rigtig mange mennesker. Rindende vand ned over taget. Super god visualisering til eet "bekymrings" spørgsmål man stiller. Er taget tæt
-
LinkedIn profil https://www.linkedin.com/company/ennogie-gmbh/posts/
-
Flere billeder fra messen på deres solardach-magazin https://ennogie.com/de/ennogie-solardach-highlight-bau-messe-2023/
-
Hvis man som jeg er knap så skarp på tysk, så kopier evt tekst bidder ind på google translate
-
-
@Troldmanden Jeg fandt den heller ikke, men en anden lignende: EnergiWatch fra den 13/4. morgen kl 7.41.
-
Ahhhh nu er jeg med. Uden dog lige at kunne koble det til et projekt i Hvidovre Men ja den lovgivning har vi skrevet om nogle gange herinde. Fordi Radius (levere el i hele kbh/nordsjælland) agere meeeeeget mere striks end de andre el selskaber i DK. De (mis)tolker det skrevne fordi de gerne vil tjene flere penge på bekostning af den grønne omstilling
-
Så hvis der er projekter i Radius område der består af en masse mindre enheder, så kan det i vid udstrækning ikke lade sig gøre at sætte solceller på bygningerne
-
Modsat hvis der er tale om en bygning der består af mange lejligheder. Så kan Radius ikke blokere på samme måde. Derfor vil man også se en række københavnske almene boligforeninger få nyt solcelletag de kommende år
-
-
Her er en anden artikel om samme emne. Der har været en del af de artikler den seneste tid. inkl i Børsen hvor Ennogie var medskriver på et debatindlæg
-
Boligforeninger: Regeringen spænder ben for solceller - Altinget Energi og Forsyning
Beboere i almene boligområder vil gerne bidrage til den grønne omstilling med solceller, men den nuværende lovgivning tillader det ikke, skriver Hans Jørgen Larsen, formand for boligafdeling Hedelyngen, og Iris Gausbo, formand for Boligforeningen 3B.
(www.altinget.dk)
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind