Ennogie — September 2022
-
De har kun kørt alm dagholdsskift. Så det er "relativ let" at øge kapacitet ved at tilføje flere skift. Det er muligt der også kan klemmes lidt mere ud af dagskiftet. Det ved jeg ikke
-
Der ligger ca 300% uudnyttet kapacitet ved at starte flere skift. Så tænker da det bliver noget der kommer til at ske løbende over de næste 12-24 mdr
-
Der skal selvfølgelig også være plads til den ekstra store flow det så giver i produktionen. Del komponenter, færdigvare, Q mm. Og det tænker jeg er begrænsningen ved deres nuværende lokalitet .
-
Gas er nu faldet 31% siden den toppede sidste fredag
-
Men BB+ og Urban, velkommen i Ennogie chatten

-
Ennogie skal vel handles på forventet fremtidig indtjening og ikke på om 2022 bliver +2 eller -5 mil. Jeg estimere omsætning på 100 mio i 2023 og net profit på 17 mio kr. Kurs target på 40 kr ved PE60. 2024 150 mil kr, net profit 27 mil kr og kurs target 52 ved PE50. Så vi får se.
-
Jeg har højere vækstforventninger end du har SB

-
Det jeg glad for at høre og tror du får ret. Kan godt se jeg har været for konservativ med mit kurs 24 kr target for 2022. Men er lidt i tvivl om hvilken PE værdi markedet er villig til at betale for Ennogie i 2023. Hvis markedet vil betale PE70 og vi får net profit 20 mil kr er kurs 55 mulig.
-
Man vil typisk ikke bruge PE værdi det første 1-2 år hvor de får sorte tal på bundlinjen. Stadig PS værdier op mod "relaterede" grønne virksomheder.
-
Jeg er stadig meget mere hmmm "aggressiv" i min skalering af virksomheden, end direktionen og bestyrelsen der holder møder med benene placeret i den dybe jyske muld

-
Jeg ville lade være med at fokusere på bundlinjen i 23. I stedet for ville jeg bruge den aktuelle energikrise til at plukke mange flere æbler som er relativ lette at nå i denne tid. Så jeg ville gå efter meget mere vækst i Tyskland i 23. Det er det suverænt bedste marked, og der hvor Ennogie for færrest penge muligt kan accelere vildt hurtigt.
-
Evt indtræden på nye markeder vil kræve meget mere ledelsesfokus samt ditto fra Bestyrelsen. Så der skal investeres et pænt mio beløb inden der reelt begynder at komme nogle ordre af betydning. Det samme miobeløb investeret i Tyskland vil give rigtig mange ordre 2. halvår 2023.
-
Så mest value for the money
-
Der er meget langt op til tysk faktor 20x af dansk oms. Så det er let at gå til, og let at skabe meget mere oms på et par fokuserede år
-
Kurs 88 er fint for mig i 25

-
Jeg er fuldstændig tryg ved de kommer til at rykke markant fra de tal de har skrevet i prospektet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind