Ennogie — August 2022
-
Ja Ennogie er kun relevant hvis det er ved nybyg eller retrofit af et gammelt tag. Har man et nyere tag så er det netop alm systemer man skal kigge efter. Der er ikke mange der køber til stativ. Det er typisk dyre end tagmonteret. Men ja har man pladsen og f.eks et rødt tag, så ville jeg selv gå i en stor bue udenom alm sorte solceller. Det ser forfærdeligt ud dem der montere det. Og er typisk noget der trækker ned på huset værdi. Skal man endelig have celler på et rødt tag, så bør man gå efter
-
røde celler. men de er både dyre og mindre effektiv
-
Da jeg fik skiftet tag, var der ingen synlige utætheder overhovedet. Men da taget kom af, var der absolut utætheder, og råd i et af spærene. Ville aldrig nogensinde købe et hus, hvor der er lagt nyt ovenpå det gamle. Skulle jeg bygge nyt, ville jeg afgjort tænke i Ennogie.
-
Ja det hjælper absolut meget hvis du selv kan bygge stativet
-
Tilbage i de vilde dage hvor der blev sat rigtig mange solceller op, der var der mange uden nogen som helst erfaring der solgte solceller og monterede. Der blev en del fejlmonteret så de lavede huller i klimaskærmen. Men køber man hos nogle af de nuværende dedikerede støre forhandler så ville jeg nu ikke være så nervøs. De har fagfolk til montering
-
Men jeg ville ikke f.eks købe celler i Polen og lade en tilfældig privat handymand montere
-
Ja det skal passe så godt som muligt æstetisk. Det er jo netop en af flere fordele ved løsninger ala Ennogie. Afhængig af tagets farve, så kan man godt efterhånden få nogle gode/lidt dyre sorte uden rammer. Men de der billige blå paneler med ekstrem synlige busbare, de forringer bare enhver
hus værdi -
Har lige snakket med en bogholder fra Fyn og han siger de tidligere i 2020 betalte 36 øre per Kwh og nu er prisen oppe på ca. 3.5kr og det er uden afgift. Men nævnte priser er for storforbruger og selvfølgelig inklusiv energifirmaernes profit. Det ser derfor ud til, at private husstande betaler en hel del mere end virksomheder som bruger meget el. Skal ikke kunne sige og det er sådan i hele EU.
-
Ja meget energitunge virksomheder kan naturligvis få billigere strøm. Særligt hvis de køber f.eks vindmølle strøm hvor selve costprisen jo ikke er ændret.
-
ENNOGIE (Q2) regnskab i morgen. Mon vi skal yderligere ned i kurs efter faldet på 10% p.t. i dag
?Ennogie Solar Group venter for 2022 en omsætning på 45-60 mio. kr., et underskud af primær drift før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 3-0 mio. kr. og et underskud før skat på mellem 5 og 2 mio. kr.
-
Kan se at der i fredags kom hele 19 nye NN aktionær i selskabet. Så på kun godt en uge er NN investorbasen øget med 10%. NN har været en klar faktor på meget af de store stigning
-
Tilsvarende i dag, blot i den modsatte retning. Kan se NN stod for samtlige salg frem til 09:16 hvor den bundede i 25,3. Kan meget vel være en enkelt person der bare vil ud nu.
-
Helt overordnet er det også en pæn rød dag, hvilket man vidste det ville blive med US der lukkede 4% nede i fredags
-
Der er meget få aktier der er grøn i dag. Ennogie skraber dog røven som en af dem der har været mest nede. Hvis presset fra NN aftager (hvilket det lige nu ser ud til, men kan jo tage til senere) så tror jeg den bliver handlet lidt længere op
-
PT er der ikke ret mange synlige på udbud. lag 5 ligger faktisk i 28,6
-
I regnskabet vil jeg bla se om de præcisere deres 2022 forventninger. Altså snævre spændet ind
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind