Zealand Pharma — Juli 2025
-
Jeg har nu hørt fra DK at dette allerede er diskutert i dansk presse. Trump kaster jo om som med tarif-trussler og man bliver jo helt rundtosset. Jeg kender nogle som arbejder med den engelsk aftale og de siger at den ikke er konkret. Der skal eks. være noget på pharmaceutical men det er ikke beskrevet mere præcist hvad. Men her siger Det Hvide Hus jo at de har en aftale. Det er helt useriøst.
-
Apopro useriøst.
Hvis POTUS indfører en tarif på 200%, så vil det blive katastrofalt for den amerikanske forbruger og sundhedssystem -efter min mening. -
Helge...Kunne man ikke argumentere for det modsatte, da aftalen viser at ZEAL virkelig har noget. Man får dog ikke 100% ejerskab, men ZEAL har jo også
andre spændende ting og knowhow. -
Positive pharma nyheder. 22 min inde.https://www.youtube.com/watch?v=MrXqtU5rAY0&list=WL&index=38
-
Jeg er igen positioneret i Zealand Pharma med en gennemsnitlig anskaffelseskurs (GAK) på under 380 kr. Efter at have stået på sidelinjen siden slutningen af 2023 vurderer jeg, at det næsten 50% store YTD-fald overvurderer risikoen og skaber mulighed for attraktiv, langsigtet værdi- og kursstigning. Institutionelle investorer ejer nu over 50 % af selskabet.
-
-
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1340467/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
(Bemærk fald i shortandel)
-
As of 24 March 2025, Van Herk Investments B.V. (Dutch registration no. 59055057) holds nominally 7,106,191 shares (each share carrying one vote) in Zealand Pharma A/S, corresponding to 10.00% of the total share capital and 10.05% of the total voting rights in Zealand Pharma A/S.
-
As of 17 July 2025, Van Herk Investments B.V. (Dutch registration no. 59055057) holds nominally 7,135,191 shares (each share carrying one vote) in Zealand Pharma A/S, corresponding to 10.001% of the total share capital and 10.001% of the total voting rights in Zealand Pharma A/S.
-
Zealand Pharmas ejerstruktur: på top 10-listen med Van Herk Investments B.V. på 1. pladsen med ca. 10% er det kun Pictet Asset Management Limited på 7. pladsen, som har købt pænt op med en stigning på plus 276%. BlackRock på 10. pladsen har en ejerandel på 2,49%.
-
Fase 3-programmet for survodutide (via Boehringer Ingelheim) bør vurderes som den største kursdriver her i 2H.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind