Zealand Pharma — Marts 2025
-
ENDELIG!!! Og sikken en aftale

-
der bliver solgt mere og mere ud af aktien.. vi ligger omkring samme niveau som da vi gik ind i marts måned
-
jeg vil nu stadig kategoriserer mig som nybegynder på børsen, men en ting jeg har lært og det er at usikkerhed slår ALT!
-
Ved nuværende kursleje er upfront + milepælsbetalinger ca. = enterprise value. For Gubra får man 1,9 gange upfront + milepælsbetalinger ved nuværende kurs. Klart at Zeal har større potentiale med 50/50 split. Men tvivler nu på en meget lav royalty-sats for Gubra, når de er ude og sige, at det er det element, de har lagt klart mest vægt på i aftalen.
-
Min portefølje er vel stort set 20% mindre værd end for en måned siden på trods af alle mine store positioner bare leverer varen. Er rigtig godt tilfreds med udviklingen i "mine selskaber" på trods af kursen er faldet meget. Skal heldigvis ikke sælge lige med det samme.
-
-
@Aaanditsgone er Gubra’s milepæle ikke i alt 13 mia. Sat i forhold til ca. 8 mia. I markedsværdi? Derudover skal vi huske på, hvor lang vej der er fra fase 1 til godkendelse for Gubra, hvilket betyder at både milepæle først opnås om mange mange år. For mig er det et kæmpe rødt flag at Gubra ikke har afsløret royalty-procentsatsen
-
Upfront på $350 mio. plus milepæle på op til $1.875 mia. I alt 15,2 mia. kr. Og mon ikke en milepælsbetaling er knyttet til igangsættelse af fase 2, der vel sagtens kan komme næste år?
-
Er det ikke i øvrigt rimelig standard ikke at afsløre royalty-sats?
-
@Aaanditsgone jo jeg ville da gå ud fra at der er milepælsbetalinger løbende i takt med i gangsættelse af fase 2, toplinje resultater der når endpoint, i gangsættelse af fase 3, toplinje, ansøgning, godkendelse osv. Men der er stadig meget længere vej til indløsning af summen af disse milepælsbetalinger og lang tid til at man vil kunne se ind i royalties
-
Helt klart. Men der er også rimelig pæn rabat

-
Både ja og nej. Det er jo ikke normalt at milepælsbetalinger er så høje som de har været ved de to tilfælde her. Normalt er det jo royalty-betalingerne der virkelig er det der påtænkes at kunne give kugler i posen. Så jo - fin rabat hvis man isoleret set fokuserer på milepælsbetalinger vs. Enterprise value. Men det er mig bekendt ret usædvanligt med milepælsbetalinger der er i nærheden af selskabets markedsværdier. Det betyder normalt ikke det store for mine analyser. Det gør royalty-aftale og
-
Zealand Pharma på vej mod den største endagsstigning for et C25-selskab https://proinvestor.com/investornyt/1290287/zealand-pharma-pa-vej-mod-den-storste-endagsstigning-for-et-c25-selskab
-
De amerikanske aktier er under pres, hvor blandt andet Tesla næsten er blevet halveret. Zealand Pharma har lavet en stor aftale med Roche, og det sender aktien op. Hør også om nye data fra Novo Nordisk, Genmab, den amerikanske dollar samt meget andet i afsnit 265 af Investeringspodcasten. https://proinvestor.com/boards/125141
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind