Zealand Pharma — Januar 2024
-
North Carolina drops coverage for Wegovy and Ozempic, with implications for anti-obesity drug market projected to hit $100B by 2030 | Fortune
Other states and insurers are also facing rising costs and pressure from drugmakers to cover the medications.
Fortune (fortune.com)
-
Eliot, tænker ikke umiddelbart, at to selskaber kan overdrage "eksterne" aktier mellem hinanden - skulle der bestå en eller anden kringlet juridisk spidsfindighed, så skal de jo som minimum flage overdragelsen til minimum egne aktionærer m.fl. ?!
-
Hanfrank - Jeg har kontakt Finanstilsynet omkring dette den gang Van Herk kom ind i ZP. FT oplyst dengang at fonde kunne godt sælge til hinanden på den måde, hvis de handlet over børsen. Jeg kunne så ikke finde disse handler men Finanstilsynet oplyste så at de sikkert var handlet udenfor København. Men jeg høre gerne med Finanstilsynet igen, hvis jeg er blevet forklaret noget som er fejl.
-
NB: Årsagen til at jeg var i kontakt med Finanstilsynet dengang var at jeg mente at Van Herk flaget for sent.
-
Jeg mener, at sådanne handler altid skal fremgå af handelsstatistikken.
-
Det var netop derfor at jeg kontaktet Finanstilsynet dengang. Jeg argumenteret ud fra at det var black pool handel men
FT svaret at handelen kunne være afviklet vis børsen i Frankfurt og så fremgår det ikke af statistikken i København. -
…via børsen i …
-
De sagde den enkelt børs har ikke monopol på handel af den enkelte aktie.
-
Den gang kunne jeg ikke få det til at stemne med hvad aktier Van Herk flaget med op imod handelsstatistikken.
-
Jeg fik faktisk også undersøgt om Frankfurt havde gennemført sådan en handel men det var ikke den børs det skete på.
-
Men siden har jeg været forsigtig med at konkludere for meget ud fra statistikken.
-
Jeg vil nu mene, at al handel med ZP SKAL fremgå af handels statistikken fra Københavns Fondsbørs, da det alene er der ZP er hjemhørende/optaget til handel. Om handlen digitalt runder Frankfurt forinden burde være ligegyldigt for processens udtryk = handlen fremgår forventeligt begge steder?! Mener tillige slet ikke det er lovligt at overdrage/handle aktier mellem to ikke legalt forbundne enheder uden om den lovfæstede registrering og tilsvarende oplysningspligt?!?
-
Habfrank - Jeg var af samme opfattelse indtil jeg kontaktet FT. Jeg er også sikker på sådan en handel skal gå
via et børssystem og blive rapporteret men jeg sætter spørgsmålstegn ved om det skal gå via København pga. svar fra FT. -
Nu har jeg fundet den gamle korrespondance frem. Der var også en journalist fra Berlinske Tidende involveret i CC på hele korrespondance. Det samlet korrespondance er ret omfangsrig - 4 formelle brev plus andet formalia.. Jeg tager derfor det essentielle frem. Først bud på børs var Frankfurt men det fuldt jeg så også op på.
-
Mht. at hvis handlen er foregået uden om børsen, så handles Zealand Pharma også på nogle af de britiske handelspladser. Transaktionerne der vil altså ikke fremgå på Nasdaqs omsætningstal. (1. Del).
-
Desuden kan handlerne ske OTC eller via en systematisk internalisator (de større banker), hvorfor handlerne heller ikke vil fremgå via Nasdaq (medmindre de bruger Nasdaqs indberetningssystem, hvilket ikke er et krav). (2. Del)
-
Denne fragmentering er desværre konsekvensen af, at handelsmonopolerne blev brudt – og kan være meget svært at navigere i. Oplysningerne er altså derude et sted for investorerne, de er bare – i praksis – ganske svære at finde (det er vi som tilsynsmyndighed opmærksomme på, og der er forsøgt tiltag i den seneste EU-regulering på området, (3 del)
-
MiFIR, via regler for consolidated tape provider – men det bliver et long fix, tror jeg personligt…). (4 del)
-
Der var 4. dele i alt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind