Zealand Pharma — Januar 2024
-
late good morning
-
Har ikke artkel: Andre lægemiddelproducenter kan stadig "vinde" kapløbet på det hastigt voksende fedmemarked domineret af Novo Nordisk og Eli Lilly.
Det vurderer topchefen for biotekselskabet Zealand Pharma, Adam Steensberg, i et interview i den britiske finansavis Financial Times.Zealands vægttabsprodukter er stadig under udvikling, og hvis det når igennem nåleøjet, skal det konkurrere med Novo Nordisks Wegovy samt amerikanske Eli Lillys Zepbound, der undertrykker appetitten.
- Jeg synes, de
-
..det er en stor misforståelse at sige, at andre kommer for sent. Dette er kun begyndelsen, vurderer Adam Steensberg ifølge Financial Times.
Det er et potentielt kæmpestort marked for vægttabsmedicin, der ifølge Goldman Sachs kan nå op til 100 mia. dollar i omsætning om året fra de nuværende 6 mia. dollar.
En del af salgsargumentet for fedmebehandlingerne er de forventede reduktioner i følgesygdomme.
-
mm
-
Jeg skal love for at Steensberg er på. Financial Times er ikke et medie, der bruger krafter på små historier. Dette understreger bare hvor meget at ZP er i orkanens øje for øjeblikket.
-
YPE - Det er korrekt at jeg har fremført at BI var den mest oplagte opkøber men der er så meget hype omkring fedme produkter at det hele er mere åbent for øjeblikket. Min intuition siger mig at nogle af de store har banket på døren og indtil videre har ZP højest sandsynlig skubbet tilbake. Jeg tror at alle parter har behov for at se read-out på BI's NASH studie før end værdiansættelse kan blive fornuftigt. Om der bliver store partneraftaler eller om det blive et fuldstændig opkøb er så åbent.
-
Novo går til bunds i C25 - Zealand forudser øget konkurrence på fedmemarkedet https://www.proinvestor.com/investornyt/1106715/novo-gar-til-bunds-i-c25-zealand-forudser-oget-konkurrence-pa-fedmemarkedet
-
Ja, der står"Novo Nordisk er tirsdag middag gået til bunds i det danske eliteindeks, C25, muligvis som konsekvens af en historie i Financial Times, hvor Zealand Pharmas topchef, Adam Steensberg, forudser øget konkurrence på markedet for behandling af svær overvægt." og lidt ironsik at ZP også falder på dette.
-
I FT artikelen står også følgende:
-
However, Steensberg stressed his company, which joined forces with German pharma group Boehringer Ingelheim over a decade ago to develop a weight loss drug that is now in late stage trials, wanted to partner with other groups for future treatments rather than sell to a large company.
“We are not interested in people looking to catch up . . . It’s about joining forces with someone who has a strategy of how they would win in obesity,” he told the Financial Times. “I think it’s a big misperception
-
to say others are too late. This is just the start.”
-
Faldet i dag kan jo også skyldes at Steensberg egentlig IKKE lægger op til en opkøbsmulighed.
-
(har lagt hele artiklen på PI Facebook
for ZP) -
Dagens kommentar må vel være "Ingen træer gror ind i himmelen".
-
Survodutide fase II studiet i NASH - "A Study to Test Safety and Efficacy of BI456906 in Adults With Non-alcoholic Steatohepatitis (NASH) and Fibrosis (F1-F3)" - er afsluttet d. 8. dec. 2023 ifølge BI's opdatering. Så vi nærmere os resultater.
-
Er amerikanerne komme på job?
-
ja er ca 8:30 i NY
-
Ja, de skulle sikkert lige læse FT først

-
præcis:)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind