Zealand Pharma — December 2023
-
Nu bliver det spekulation men når jeg høre inflamation og ZP kommer jeg automatiske til at tænke på aftalen Alexion. Den har stået stille i lang tid men det ligger i kortene at her skal til at ske noget. Det har delvist været stoppet af retssager men jeg tror tiden er moden nu til at projektet kan gå videre.
-
Jeg siger tak for takken men vil også sende en tak tilbage fordi der kommer nogle gange kommentarer tilbage som dækker ny vinkler eller udfordre min tænkning, som kun er sundt for at kunne se nuanceret på en investering.
-
YPE - Jeg har svæert ved at tro at de short som er lukket her har været med nogen videre gevindst. Men nu bliver det interessant at se om den nye situationen giver ændring i short (op eller ned) i de kommende dage og uger. Jeg syntes dette er helt uforudsigeligt.
-
Dagens to meddelser syntes jeg ikke har givet nogen markedsreaktion endnu. NDA indsendelsen var forventet men lån hos EIB var ikke forventet (i hvert tilfælde fra min side). Men det kan være at dette var en overraskelse for andre også samt at dette lige skal "fordøjes".
-
Zealand Pharma søger om markedsføringstilladelse til nyt lægemiddel i USA https://www.proinvestor.com/investornyt/1094801/zealand-pharma-soger-om-markedsforingstilladelse-til-nyt-laegemiddel-i-usa
-
Nu ser det ud som om der kom en markedsreaktion. Det ligner “Buy on rumours, sell on facts”.
-
Det er helt naturligt. Der er nok også nogen som skal lukke bøgerne før årsskiftet.
-
Eli Lilly indgår fedmeaftale for op mod 3,4 mia. kr.
Eli Lilly går sammen med amerikanske Fauna Bio i et partnerskab, der skal føre til nye lægemiddelmål mod fedme. Også Novo Nordisk arbejder sammen med Fauna Bio.https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article16710107.ece?utm_campaign=MedWatch Middag&utm_content=2023-12-22&utm_medium=email&utm_source=medwatch -
Kempen hæver target til 400 fra 380
-
Fauna Bio driver ikke på med udvikling af lægemidler i sig selv med har stor ekspertise på identificer "drug targets" baseret på stor viden om funktionel genom analyse. Denne aftale styrker fokus på fedme behandling, hvilket indirekte hjælper ZI og BI.
-
ZP har hele haft cashrun til midt 2026, og med de potentiale partneraftaler som der er i udsigt (formentlig i 2024), så er det virkelig svært forstå, hvorfor de skal få brug for at låne penge. Der må være en anden dagsorden, som vi ikke kender til endnu.
-
Jeg deler jeres undren over dagens lån. Det passer umiddelbart ikke helt med hvad de har meldt ud. At der er nye deals på vej.
-
Og undre mig ligeledes over der ikke nævnes hvor mange/for hvilket beløb der tildeles warrants. Det er jo essentiel viden når der udregnes nøgletal.
-
Jeg ser det dog ikke som et værn mod evt fjendtligt opkøb. Tvivler på de warrants udgør mere end max et
par procent -
YPE - de studier som ZP skal køre, hvis de selv vil udvikle lægemidlerne til fedme kommer til at blive meget større end de studier som selskabet hidtil har kørt. Cashburn kommer til at gå voldsomt op, hvis de vil gå hele vejen selv. Det kan Big Pharma gøre fordi de har indtjening de kan tære på men det er stor risiko for et selskab som ZP men mindre de får en partner, som tager noget af risikoen.
-
ZP kan ikke køre fedme programmer til godkendelse. Udover det kommer til at koste flere mia, så bliver udviklingen for lang (for de ikke har de økonomiske muskler til at starte sideløbende studier op) og de har slet ikke mulighed for at sælge fedme stoffer. Det kræver kæææææmpe marketings styrke
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind