Zealand Pharma — December 2023
-
YPE...Det handler om forventningsafstemning, timing og prisfastsættelse. Stiger en aktie meget på kort tid vil risikoen for et større fald altid være mere tilstede i tilfælde af en skuffelse af den ene eller anden art. Når man har været i investor i biotek i mange år ved man at den slags kan forekomme i selv de bedste cases. Læs eventuelt min bog Den Tålmodige Investor. Her har jeg skrevet om mine oplevelser med den slags.
-
Netop derfor skal men ikke lægge alle sine æg samme kurv.
-
Shortpositioner på danske aktier fredag d. 22. december 2023 https://www.proinvestor.com/boards/117492
-
Zealand Pharma enters into EUR 90 million finance agreement with the European Investment Bank...
-
morning
-
Zealand Pharma indgår aftale om lånefacilitet på 670 mio. kr. https://www.proinvestor.com/investornyt/1094786/zealand-pharma-indgar-aftale-om-lanefacilitet-pa-670-mio-kr
-
God morgen

-
670 mio. kr i lån og hvor man allerede har adgang til første trench i 2024. De penge som kommer ind på partner-aftaler skal så også bruges på et eller andet stort voluminøst klinisk udviklingsprogram?
-
Risiko-profilen på Zealand Pharma ændre sig mærkbart ved denne lån-aftale i mine øjne. Jeg havde ønsket at selskabet havde gjort den strategiske baggrund for dette mere klart.
-
Enig Eliot.
-
Det kan også være et længe overvejet skaktræk imod fjendtlig overtagelse. Dette er et klassisk skaktræk hos investment-bankers der arbejder med rådgivning på dette område. Men det er nærmest hyper-spekulation fra min side.
-
Hvis jeg skal holde mig til fakta som er kendt så må jeg indrømme at jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal mene og syntes lige nu. Jeg håber ZP kommer med mere information i de kommende dage.
-
YPE - Jeg har godt set dit spørgsmål og jeg skal svarer dig senere. Kan se Helge allerede har svaret og det svar rummer nogle af de samme pointer, som jeg ville fremføre. Men lige nu må jeg gøre mine lektier omkring dagens nyhed først. Så jeg kommer tilbakje.
-
Danske aktier/private investorer/Nordnet/ Ingen er over Novo Nordisk, men Bavarian Nordic er stadig de privates handelsfavorit https://www.proinvestor.com/boards/117495
-
ZP's press release beskriver motivationen for lånet således "enabling us to invest in our differentiated obesity assets while better positioning us to secure commercial partnerships for our rare disease assets.". Det er tydligt at ZP ville lægge maksimalt pres på partnerskab-forhandlingerne og vise til at de ikke lader sig tag som gidsel af hverken tidslinier eller finacielle situation for selskabet (eller biotech branchens vilkår for øjeblikket).
-
Jeg har også notert mig at det er hollanske "Van Lanschot Kempen", som er rådgiver på aftalen. Jeg syntes det peger på at Van Herk (storaktionær) er lidt med hen over hvad strategiske beslutninger, som bliver truffet for øjeblikket.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind