Zealand Pharma — December 2023
-
godt på vej...
-
Corporate Presentation December 2023 https://www.zealandpharma.com/investor/corporate-presentation-pdf/
-
YPE - Ja, den mulighed er ikke usandsynlig men dette bliver jo spekulation.
-
Shortpositioner på danske aktier onsdag d. 20. december 2023
https://www.proinvestor.com/boards/117424 -
momentum er virkelig med aktien - og os - må snart være på trapperne med nyheder
-
Novo Nordisk undersøger hundredvis af potentielle emner inden et fedme-køb
Medicinalselskabets udviklingsdirektør, Martin Holst Lange, melder om en øget interesse for fedmekandidater i branchen. https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article16685510.ece?utm_campaign=MedWatch Middag&utm_content=2023-12-20&utm_medium=email&utm_source=medwatch -
Ja, så den godt Helge….Tænker ihvertfald ikke det gør interessen for Zeal mindre
Spændende tider 
-
Ny ATH både intraday og i lukkekurs
Intraday high 375,4 og high lukkekurs 372 
-
Vi står nu 10 dage fra dasiglucagon til medført hyperinsulinism muligvis bliver godkendt men vi har ikke hørt om nogen partner endnu. Vi står 10 dage fra at glepaglutide til korttarmssyndrom burde være indsendt til FDA ifølge ZP eget løfte.
-
Vi notere all time high rekroder men vi ser også at short positioner bliver trappet op. ZP er kommet i C25.
-
Men der er radiotavshed fra selskabet. Jeg syntes at det er vanskeligt at tolke situationen lige nu.
-
Det er helt forståeligt at de venter på FDA og der skal nok ske noget lige rundt om nytår men rettidig omhu ville tilsige at de burde have en partner på plads nu. Lige nu kommer ZP i en situation hvor selskabet selv skal igang med at lanserere i USA. Det er i mine øjne ikke idealt.
-
Men Steenberg har sagt at han IKKE ville være tages som gidsel af tidslinier i partnerforhandlinger.
-
Men indesendelse af NDA for glepaglutide til korttarmssyndrom burde ZP være helt og aldelse herrer over selv. Dette undre mig derfor mest af alt.
-
Samtidighed høre vi både fra ZP selv og fra branchen at selskaber med lægemiddelkandidater til behandling av fedme har stor opmærksomhed. Kursen er absolut løbet i vejret og det kan abslout henføres til den fokus på fedme. Men ZP taler også om at udvikle nogle af disse kandidater selv. Det bliver nemt en dyr affære og i mellem tiden kan interessen falde noget for dette område. Men værst er risikoen, hvis en kandidat fejler i det kliniske udviklingsprogram.
-
Kursmålene for analytikerne begynder vi også at nærme os og hurtigere end forventet. Hvis ZP spiller sin kort rigtigt kan de fortsat skabe værdier som kan skabe kurstigninger men de er ikke et "big pharma" selskab og jeg er usikker på om at de kan løfte alle de stroe ambitioner, selvom jeg er stor fan af Steensberg og hans team i al almindelighed.
-
Jeg er nysgerrig på at høre hvad andre tænker for øjeblikket?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind