Zealand Pharma — December 2023
-
Ja, short er øget fra 4.00 til 4.11. Det ligner mere og mere på mottoet med "Are you in trouble then double". Jeg må indrømme at jeg forstå ikke strategien her. Jeg tro det var torsdag eller fredag i sidste uge, hvor Lau Svenssen i Millionærklubben kommenterede på dette med short i danske aktier.
-
Han talt om det i sammenhæng med bl.a. Novozymes som jo er shorted med 13,62%, hvilket han syntes er helt vannittig.
-
Lau sagde at før eller siden må nogen fra de amerikanske hedge funds trække stikket ud på den computer, som står og køre algoritime på salg af danske aktier og så må nogle menneskker ser på hvordan dette bliver afviklet. Dette er sat på spiodsen fra Lau's side men jeg syntes at han har fat i noget.
-
Jeg tror det var Michael Friis Jørgensen fra HC Andersen Capital som var i studiet hos Millionærklubben igår som talt om Europæiske aktier samme med Frank Hvid fra Earlybird Research og Education. De talt om at en del europæiske aktier er prissat lavt, hvor at nogle amerikanske aktier er prissat så de ikke har mere at gå på. Med andre ord Europæiske og Amerikanske aktier har en skrævvridning for øjeblikket. Denne systematiske holden i kort snar for Europa tror jeg kan firklar lidt på short.
-
Og nu ligger der en webcast version af R&D-dagen på følgende: https://www.zealandpharma.com/event/zealand-pharmas-obesity-rd-event/
-
At går fra 4.00 % til 4,11 i short for ZP betyder salg af 64.575 aktier.
-
Nogen herinde som har bidt mærke i ZPs "unpublished data" på Petrelintide på side 49 i David Kendalls præsentation? https://www.zealandpharma.com/wp-content/uploads/2023/12/Zealand-Pharma-Obesity-RD-Event-5-Dec-23.pdf
-
Nu er aggregerede korte nettopositioner i Zealand Pharma ifølge Finanstilsynet øget yderligere - fra 4,11% til 4,21 %.
-
Det var jeg nu ikke i tvivl om
“banditterne” prøver at køre os “trætte”, og udnytte perioder uden nyheder og lav volumen,
men de får sgu ikke mine Zeal aktier.
-
Virker totalt idiotisk, ærgerligt at systemet ikke er mere gennemsigtigt, svarer stort set til hele dagens omsætning pt
-
volumen er meget lav i dag - pt 72k - det var der hndlet i går efter 2 timer - nemt at køre rundt men kursen i dag - den holder niveauet, så fint for mig
-
Kort video: Den mest omtalte aktie gennem tiden på ProInvestor.com er Genmab. Herefter kommer Anavex, som lige nu venter på en tilbagemelding fra de europæiske lægemiddelmyndigheder om deres stof i relation til Alzheimers. En anden populær aktie er Zealand Pharma, som i sidste uge holdt en event i London - på mandag tager Helge Larsen ud til virksomheden og taler med CEO Adam Steensberg om hovedpointerne fra eventen. Stay tuned. https://www.proinvestor.com/boards/117109
-
YPE - Jeg er egentlige helt enig ned dig i at jeg ikke er bekymret over short i ZP. Jeg syntes bare at ZP er et godt eksempel på
-
er selskab, hvor jeg ikke forstår hvordan short fungere.
-
Det kan blive rekord terratorie igen i dag.
-
vinkælderen kalder 17:00..
-
Det er ikke godt at gå med shorts om vinteren

-
Svingertarder - Hvis det fortsætter sådan med kursen ender du med at blive alkoholiker

-
ja sammen med snart tom vinkælder skidt kombi - men det klarer vi:)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind