Zealand Pharma — December 2023
-
-
Pause.
-
Webcast starter igen om 20 min.
-
Troldmanden - Det er rigtigt at CagriSema er længere fremme klinisk men er dette ikke et studie med co-treatment og ikke som co-formulation? Jeg ved at ZP fremhæver at i ZP8396-designet ligger; "1) Improved solubility and minimized fibrillation; 2) Allows for co-formulation with other peptides, including GLP-1 receptor agonist".
-
CagriSema er de 2 komponenter (semaglutid og cagrilintide)i en og samme injektion. Men det er 2 molekyler udviklet hver for sig.
-
Novo har næste generation på nogenlunde det samme niveau som ZP. Amycretin har novo haft i fase 1 et par år. Meget lang tid. De udvikler den dog fra start som både injektion og oral
-
Jeg ved at GUBRA nu har igangsat fase 1 studie med deres Amylin moleklye. https://www.gubra.dk/mfn_news/gubra-announces-first-subject-dosed-in-phase-1-clinical-trial-of-amylin-agonist-gubamy-for-the-treatment-of-obesity/
-
Amycretin er pt i 3 forskellige fase 1 forsøg med godt 300 patienter
-
Gubra har også samarbejdsaftale med BI så de presser også ZP fra partnerfronten.
-
Jeg har ikke set nærmere på Amycretin.
-
jep det gjorde Gubra for kort tid siden. Der er en laaaaaaaavine på vej af nye amylin analoger. Lidt lige som i 00érne hvor amylin også stak af, men sidenhen blev meget mere køligt target. Nu er det så tilbage som brandvarmt target
-
Webcast fortsætter nu.
-
Troldmanden - Er du sikker på at det er en og samme injecktion.
-
I Lancet artiklen fra aug 2023 for phase 2 studiet er det omtalt som co-administation https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37364590/
-
Eliot det startede som 2 men er formuleret som en. Kan dog ikke lige hurtigt finde det studie hvor det blev testet som en. Der er dog et andet her "he participants will receive one injection once a week. "
-
-
Lidt funny professoren startede ud med at sige Amylin burde have fået det store gennembrud for 15 år siden

-
Jeg tror han undervurdere de muligheder der ligger i oral product vs injektion. Der er en større gruppe der er dirket bange for nåle. Det ses også ved Rybelsus
-
Troldmanden - Ok - tak for link.
-
Så lidt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind