Zealand Pharma — August 2023
-
Ja, det ser jo nærmest ud som om at shorterne lever efter devisen “If you are in trouble then double!” men i virkeligheden tror jeg ikke det drejer sig om så meget tænkning men snarre en stor algoritme som fordeler mellem aktier i forskellig sektorer. Der er derfor ikke en specifik vurdering af hvad der foregår i ZP.
-
Mornings
-
Magic
-
Fatter ikke shorterne kaster sig over Zeal, med så mange potentielle kurstriggere i horisonten….De kan selvfølgelig udnytte still perioder og generel nervøsitet i markedet, men alligevel? Der må da være andre selskaber som er mindre “risikable” at shorte? Eller er jeg bare for “optimistisk”

-
helt enig - op 33% YTD og alligevel bliver de ved i et ellers negativt marked
-
Aps invest m.fl. - mht. til shorting, så er det, for de store aktører, næsten uden den store risiko - der sættes og afhændes short i uendeligt mange niveauer underlagt handelsrobotternes logaritmiske overlegenhed - der skal desværre et større "kurs-jump" til, før de brænder fingrene for alvor ...

-
kunst:) god aften
-
Hanfrank12….Du har sikkert ret mht at shorting bliver styret af algoritmer, og andre finansielle instrumenter af store aktører, men jeg er lidt “den gamle skole” årgang 1962 hvor man køber hvis man tror på et selskab og shorter hvis man mener selskabet er overvurderet
Idag er computere og algoritmer en del af gamet, og det må man jo acceptere, eller forsvinde hvis man ikke kan lide “lugten i bageriet” Men leverer Zeal varen, så er alt det “gøgl” trods alt stadigvæk
ligegyldigt
-
Aps, egentlig meget enig i dine synspunkter, og ville da for god ordens skyld bare lige tage luften ud af et evt. tankesæt om at shorts indflydelse på kursen går nogenlunde lige op over tid - god aften

-
Tak Exitnu.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind