Zealand Pharma — August 2023
-
Fra Børsen i dag: "ZEALAND PHARMAS FEDMEHÅB OMBEJLET AF GIGANTER
Første skud er på vej ind i afgørende fase, men Zealand Pharma sidder på flere lægemiddelkandidater til behandling af fedme, og mange velpolstrede giganter søger en vej ind på det lukrative marked". (Side 20)
-
Børsen: Zealand Pharma kimes ned – fedmehåb trækker interesse - https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/zealand-pharmas-fedmehaab-ombejlet-af-giganter?b_source=seneste-nyt&b_medium=row_1&b_campaign=list_38
-
Shortpositioner i danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114798
-
Zealand Pharma får hævet kursmålet hos det amerikanske finanshus Jefferies til 380 kr. fra 310 kr.
Anbefalingen er fortsat "køb".Det fremgår af en analyse fra finanshuset.
Ændringen kommer oven på torsdagens halvårsregnskab fra Zealand Pharma, hvor det kom frem, at partneren Boehringer Ingelheim har besluttet at indlede fase 3-studier med lægemiddelkandidaten Survodutid til behandling af fedme.
-
Kilde: Marketwire
-
mornings og tak
-
Vel ikke den værste forhandlingsposition at stå i, iforhold til partnerskabs betingelser, når ZEAL ligefrem bliver kimet ned af bejlere
Spændende 
-
Fra Børsen: Inden for ti år ventes markedet for medicin til behandling af fedme eller svær overvægt at nå en værdi på over 100 mia. dollar.
“Der var jo ingen interesse for to-tre år siden, men der har været ret stor interesse i et stykke tid nu. Folk kan godt se, hvordan det går for Eli Lilly og Novo Nordisk, som har produkter,” siger Adam Steensberg, adm. direktør i Zealand Pharma.
“Så er der alle de andre store farmavirksomheder, som ikke har produkter inden for svær overvægt, -
så det er klart, at der er en væsentlig interesse,” tilføjer han.
-
super - tak @Aps Invest
-
Har solgt 5% af mine - alene for at udnytte den positive hype
i et generelt svagt marked -
YPE - Nej, jeg sidder rolig i båden. Jeg har kun udbygget min position i ZP siden ADA mødet. Jeg har både læst regnskab og set præsentationen. Jeg er meget tilfreds med hvad ledelsen har leveret.
-
Så I røgen?

-
Eliott...Har du information omkring milestone i forbindelse med Survodutid i fase 3 et eller andet sted i dine noter?:-)
-
Helge - Steensberg er jeg ret sikker på har sagt at den bliver større end Fase II men mere ved jeg ikke om størrelsen. Jeg mener også det er betaling når først patient blive sat på det første af fase III studierne.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind