Zealand Pharma — Juli 2023
-
Er det Bavarian effekten der nu smitter af på Zeal? Den bliver godt nok presset igen idag.
-
Der er blevet lukket short igår i ZP. Nu er vi
på 4.17 %. Den var tidligere på 4.26 % -
ApS Invest - Vi kan godt kalde det for afsmittende effekt men jeg mener jo at dette er mere banalt. Der er lidt over 4% short og nu skal de tjene lidt penge på deres investering. Derfor må de sikre at kursen går ned. ZP er ikke kommet med dårlig nyheder, de har udsigt til gode nyheder videre frem og branchen hovedfokus er fedme, hvor ZP er godt placeret. I tillæg så går økonomien i USA bedre og bedre. Men ZP bare falder og falder.
-
Og i øvrigt er Bavarian i plus i dag
-
Måske bare generel nervøsitet pga fordi C25 dykkede pænt den første times tid. Men, ja fra toppen omkring 280 til 225 er lidt voldsomt, når der ikke er noget selskabsspecifikt dårlig nyt.
-
Ja, nu mangler vi blot, at ledelsen med den sædvanlige dårlige timing sælger ud af egne aktier og tildeler sig selv selv nogle flere

-
Aps Invest - Nu har C25 mere eller mindre rettet sig men det har ZP. Så jeg holder fast i min banal påstand om at short styre dagens kursudviklngen
-
Der skulle stå “men det har ZP ikke.”
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114235
-
Årsagen til faldet hænger nok sammen med det generelle udsalg vi har set i flere populære danske pharmaktier i de seneste dage. I forbindelse med BAVAs fiasko med RSV i fase 3 kan dette måske også gøre investorer nervøse i relation til for stor eksponering i Zealand.
-
Flere stater undersøger muligheden for at skaffe billigere fedmemedicin https://www.proinvestor.com/investornyt/1021444/flere-stater-undersoger-muligheden-for-at-skaffe-billigere-fedmemedicin
-
Jeg skrev et debat-indlæg om en “kæberasler” til ZP’s aktionærer for et stykke tid siden. Det virker som lang tid siden nu og hvis det var en kæberasler så nærmer vi os vel betegnelsen “mørbanket” nu. Uanset jeg ser på at supplere yderligere for øjeblikket. Det er nemt nok at få kursen til at falde når der systematisk bliver solgt ud af aktien, hvilket kan ses på det øger short-niveau. Men ZP må komme med nyheder før end vi ser en klar vending tog det bliver sikkert ikke før næste Q-regnskab.
-
I forsommeren blev der også talt om en lille fedme boble, så måske der er flere årsager til faldet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
kom nu med en god partner aftale der sparker røv