Zealand Pharma — Juli 2023
-
Stroka - Jeg tror bestemt også at nogle har set på ZP. Den samlede markedsværdi for ZP er ikke noget som skræmmer men der er nogle andre faktorer som er en barrier for et opkøb. For det først er der ikke kun en men to storaktionærer som en opkøber ikke kommer uden om, hvis der skal bydes på virksomheden (Van Herk Investments B.V. og Polar Capital LLP). I tillæg så er ZP ikke en "one trick pony" og det betyder at køber må sælge en række ting fra for at få fat i det som de gjerne vil.
-
Jeg tænker at oplagte industrille opkøber ville Boehringer Ingelheim, Alexion Pharmaceuticals (som fungere som AstraZeneca's selskab for sjældne sygdomme) og Takeda, som vil have en
muliughed interesse i korttarms syndrom præparatet, som 2. generations afløser til Gattex (1. genertaion). I tillæg kan der selvfølgelig også være andre mindre aktører eller evt. en kapital fond, selvom dette er mindre oplagt pga de to store investorer. Jeg anser faktisk ikke Novo Nordisk som en mulig opkøber. -
Men dette er spekulation og Steensberg har slået fast tidligere i år at ZP bestemt regner med at skulle eksistere som selvstændigt selskabe mange år frem.
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114061
-
Mornings og tak for inputs
-
Der er virkelig sommerferie stemning for ZP-aktien for øjeblikket. Lav omsætning og ingen nyheder men det er også helt i orden.
-
momentum er god selv under lav omsætnig - i går vel 35% af normalen - lettere af lave større bevægelser
-
ZP relevant?Novo
har ikke udsigt til, at de amerikanske sundhedsmyndigheder kommer til at følge trop på Det Europæiske Ligemiddelagentur og undersøger det danske selskabs vægttabsmidler i forhold til selvmordsrisici. Det skriver Inside Health Policy. -
Det er vel vanlig fordi man har fundet et statistisk signal i de indrapportede bivirkningsdata at sådan en undersøgelse sættes igang. Den type signal har FDA ikke set og derfor sker der kun noget hos EMA og ikke FDA. Så det giver god mening.
-
ok tak ES
-
Godmorgen

-
God morgen

-
YPE - Den oprindelig plan var at den bi-homonelle testing skulle starte i dec 2022 men jeg har ikke set at studiet er startet endnu selvom jeg på forskellig måder har prøvet at forstå hvorfor det er forsinket. Men dette kan IR (eller Adam på QA) svarer på.
-
Men jeg tror muligvis at devise accept kom senere fra FDA end oprindeligt antaget.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind