Zealand Pharma — April 2023
-
der er masse af guld i "debatten" om ZP
-
Ifølge MEDWATCH starter Boehringer Ingelheim dialog med de tyske myndigheder om fase III fedme studie for BI 456906 i løbet af denne sommer. https://medwatch.com/News/Pharma___Biotech/article15613165.ece
-
Ungeee m.fl. - for mig lyder det i det mindste ganske mærkværdigt, hvis Bloombergs ellers velanskrevne og dygtige journalister skulle løbe med en halv vind. Hvad, og ikke mindst hvor meget, der er i det, ved jeg af gode grunde ikke noget om, men det er 100 % sikkert, at noget er der om snakken?!
-
@hanfrank og ungee - Jeg tror at Centerview spiller en eller anden rolle i partnerforhandlinger. Det med at ZP skal potentielt skal sælges tror jeg tangere lidt spekulation/gætteri. Måske det er en prøveballon?
-
Ang. Bloomberg. Fakta er at artiklen findes. At dens indhold ikke bygger på citerede kilder. At AS har afvist indholdet, men fortæller at ZPs strategi er at søge partnere, som også er udmeldt før. Deres kernemission er at udvikle den bedste peptidteknologi. Spekulationerne omkring Bloomberg artiklen er naturlige. Måske har nogen et ærinde, måske er det trods alt en fejl. I min optik er artiklen af en ringe værdi - spekulation, idet den udelukkende bringer "sladder" til torvs.
-
Danske Xer 25000 @ 229,10
-
@ungeee 08:09: Som jeg tidligere har skrevet herinde, så er mit take, at ZP ikke kategorisk har afvist (hele indholdet). De har sagt, at det er spekulativt, som jeg læser som værende i relation til salgsrygter, dernæst at det er i overensstemmelse med deres strategi at søge partnerskaber, og til sidst at de ikke kommenterer på deres samarbejdspartnere. Så for mig at se ingen direkte afvisning af, at de samarbejder med Centerview om i hvert fald partnersøgning.
-
Bemærk, at Bloomberg-artiklen er meget klar omkring, at de har fået konkrete oplysninger om samarbejdet - de skriver: "Danish biotech firm Zealand Pharma A/S has picked Centerview Partners to help advise on potential partnerships as dealmaking by large drugmakers heats up, people familiar with the matter said."
-
-
så er første
niveau 236 væk.. 239 pending:) -
hot---239
-
Vel også forståeligt at shorterne trækker sig, ud fra et risikomæssigt synspunkt og må de kurstriggere Zeal har fremadrettet
. Der burde være andre aktier der er mere mindre risikable at shorte.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind