Zealand Pharma — April 2023
-
Flot fredag for de fire store aktier på Proinvestor - Novo - Genmab - Bavarian og Zealand Pharma. God weekend til alle.

-
Pensionisten - Tak for du tjekket men nu er jeg ikke på Nordea DK’s platform fordi jeg bor ikke i DK. Derfor jeg lige vil høre lidt om hvorfor jeg ikke har den sidste kapitel i historien.
-
Ja, flot luk fredag. God weekend til alle.
-
Højdepunkter fra ZP præsentationen på Needham Konferencen
https://www.proinvestor.com/boards/112233 -
Munchi – Du spurgte tdiligere ”Sidste år blev det meldt ud at Ease 2 data ville komme før jul, det blev som bekendt ændret da man nu ønsker at samle Ease - 2 og 3 data i samme release ... mener dermed at vi først får yderligere data i 24 .!! er det korrekt forstået?
-
Munchi – Det pivotale EASE-1 studie blev rapporteret i september 2022, som du sikkert husker. Alle patienter, som gennemføre dette fik lov til at rulle over i EASE-2, som er et studie på 2 år, hvilket betyder det er færdig i 2024. De patienter som bliver ferdig i EASE-2 har så lov til at gå over i EASE-3, som er yderligere 2 år.
-
Men i januar/febuar lavet ZP et data cut, hvor disse data nu bliver bearbejdet til at komme med i FDA ansøgningen for markedsføringstilladelse. Så er der EASE-4 hvor der kun er 10 patienter, hvor selsakbet ser på apsketer omkring tarm-absorption. Her kommer der data i de næste par måneder. Det betyder den fuld data-pakke til NDA ansøgning til FDA er klar i andet halvår 2023 og indsedelse vil komme i 2023. Der er i alt data for op til 4 års studiietid. Jeg selv antager godkendelsen kommer Q1 2024
-
@YPE - du spørger 31/3 om ZP var i forhandlinger med potentielle partnere. Ser ikke, at nogen direkte besvarer dit spørgsmål, så med forsinkelse, besvarer jeg. Der blev skabt en forkert forståelse herinde, at der var igangværende forhandlinger. Det blev af flere omgange forsøgt korrigeret. Desværre uden held. Håber du er kommet på faktuel omgangshøjde. God søndag
-
@YPE - Jeg vil da også gjerne hjæpe med at besvare dit spørgsmål. I ”MarketWire” artiklen fra torsdag 13. april 2023 står følgende om projektet med glepaglutide:
”Søgningen efter partnere er fuldstændig efter selskabets strategi, da det i løbet af første halvår får afgørende data på et produkt, forklarer topchefen videre. Er resultaterne positive, vil en godkendelse kunne opnås sent i 2024.” -
og senere i samme artikel siger Adam følgende:
”Vores klare strategi er jo at fokusere på at lave peptidlægemidler og så indgå kommercielle partnerskaber, understreger den administrerende direktør.
I de kommende måneder vil Zealand Pharma indgå i samtaler om mulige partnerskaber, fortsætter Adam Steensberg. Det er dog uvist, hvornår en eventuel aftale vil være på plads.” -
@ungee - Ja, jeg for min del er enig med dig.
-
bedre sent end aldrig
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/112277
-
mornngs
-
der er masse af guld i "debatten" om ZP
-
Ifølge MEDWATCH starter Boehringer Ingelheim dialog med de tyske myndigheder om fase III fedme studie for BI 456906 i løbet af denne sommer. https://medwatch.com/News/Pharma___Biotech/article15613165.ece
-
Ungeee m.fl. - for mig lyder det i det mindste ganske mærkværdigt, hvis Bloombergs ellers velanskrevne og dygtige journalister skulle løbe med en halv vind. Hvad, og ikke mindst hvor meget, der er i det, ved jeg af gode grunde ikke noget om, men det er 100 % sikkert, at noget er der om snakken?!
-
@hanfrank og ungee - Jeg tror at Centerview spiller en eller anden rolle i partnerforhandlinger. Det med at ZP skal potentielt skal sælges tror jeg tangere lidt spekulation/gætteri. Måske det er en prøveballon?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind