Zealand Pharma — April 2023
-
I Marketwire artikel står: Zealand Pharma afviser rygter om, at den danske biotekkoncern skulle have hyret en amerikansk investeringsbank med henblik på at finde en partner til et produkt, der er langt fremme i udviklingen.
Videre afvises det, at Zealand Pharma skulle udforske muligheden for at lade sig købe.
Det oplyser Adam Steensberg, der er administrerende direktør i biotekselskabet, til Børsen.
-
Hvis Zealand Pharma har hyret Centerview så mener jeg at Adam Steensberg har et troværdigheds problem. Nu kan man så diskutere om Børsen journalister har tolket for meget ud af hvad Steensberg selv har sagt i et interview men dette vil i mine øjne også falde dårligt tilbake på ZP. Jeg kan ikke tror andet end at ZP har IKKE hyret Centerview.
-
Stockwatch1 - Jeg vil også tilføje at jeg tror ikke at Bloomberg historien har ophav i USA men i London. Både Dinesh Nair og Manuel Baigorri skriver med udgangspunkt fra Bloomberg's London kontor. Hvis Centerview's top-banker indenfor Life Science, Richard Girling, er på sagen kan jeg oplyse at han også er i London og uddanet i England (Oxford).
-
Godmorgen

-
Godmorgen, og tak for alle de gode input, Eliot m.fl. - i forhold til, hvem der evt. kan have hyret Centerview, så overser vi, at der kan være tale om en "stråmand", og således kan Zealand indirekte have hyret Centerwview, og AS tale sandt på en og samme gang
- min helt personlige opfattelse er, at der er tale om udtalelser fra overordentlig velansete journalister og deres troværdighed, og derfor må der selvsagt være noget om snakken i et eller andet givent omfang?! God søndag 
-
Jeg har kommenteret en del på den Bloomberg artikel men jeg tror også det er vigtigt at se de andre aspekter og særlig afvente hvad ZP selv siger i videre kommunikation. Der kommer jo Needham præsentation i den uge vi kommer ind i.
-
Forår i luften. Merck er ude og shoppe lidt:
https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/merck-laver-opkob-for-73-mia-kr-aktionaerer-har-udsigt-til-gevinst-paa-75-pct?b_source=borsen&b_medium=row_2&b_campaign=list_2 -
Der er gang i handlerne inden for pharma og biotek: Merck & Co. agrees to buy Prometheus for $10.8 billion https://firstwordpharma.com/story/5728300
-
Præmie + 75%.
-
BS, er 220 brudt? I øvrigt mener jeg at artiklen fra Bloomberg og efterfølgende journalistiske arbejde fra div. medier i Danmark er meget overfladisk. Artiklen fra Bloomberg er udelukkende uunderbyggede påstande, som alle kan skrive. De danske mediers opfølgning på den historie går slet ikke i dybden og efterlader Adam Steensberg som om han svarer på noget og ikke på noget andet, som flere er inde på. Alt i alt er journalistikken dumpet på alle medier.
-
Godmorgen

-
Mornings:)
-
og lige nu lidt ned under lav omsætning - så er relativt rolig:)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind