Zealand Pharma — Februar 2023
-
Jeg er ikke sikker men jeg mener at Jeg mener at Finanstilsynets opgørelse er baseret på tal fra den foregående handelsdag. Det vil sige at det er omsætningstallene fra d. 16.02, som skal holdes op imod de 46.531 aktier. Den dag var der også en marginalt højere omsætningen end de to tilstødende dage. Så passer vel tallene nogenlunde fint men det vis at det er vanskeligt at få købt hjem hurtigt.
-
Beklager min to først fejlsætninger. Retur kanppen sidder for meget i fingerne

-
Og beklager de andre sætningsfejl. Min dysleksi slår igennem når jeg er træt.
-
Hvis det er d. 16.02. så var timing til gengæld fantsatsik fordi den var den dage på 5 dags-grafen, hvor kursen var lavest hen over den samlet dag.
-
Godmorgen

-
God morgen Helge og til alle jer andre ZP interesserede
- Så må vi håbe jeg kan ramme tasterne bedre i dag 
-
I opfølgning til min kommentar om ændring i short position mellem 16/2 og 17/2 så har jeg en ekstra bemærkning. Det er interessant at når der er opkøbt 46.500 aktier på en dag, som har været mindst 2/3 del af omsætning den dag, så ville jeg tror det betød et pres på prisen op. Men 16/2 var den dag med lavest gennemsnitspris i de handelsdage som lå i den periode.
-
Intradag gennemsnitlig ZP-aktiekurs
17.02.2023 211,19 kr.
16.02.2023 210,37 kr.
15.02.2023 214,26 kr.
14.02.2023 216,29 kr.
13.02.2023 215,96 kr. -
Det er relativt sjældent, at der er et large cap seslakb med så lille et intradag volumen og hvor en stor brøkdel er short dækning. Så dette er et interessant short-indæknings eksempel. Jeg tror i øvrigt at det lave volumen i den seneste måned er udtryk for et fald i logaritme handel af ZP. Dette er et gæt og jeg har hellere ingen god forklaring på hvorfor, der har været den ændring.
-
Godmorgen

-
Morning. Det tegner da ikke godt, hvis short kan lukkes så nemt, i et marked med svag omsætning. Kommer der dårlige nyheder, bliver aktien jo hamret i bund, hvis den lange købsside, ikke er bedre repræsenteret i handlen.
-
Mornings
-
god momentum i dag
-
Også godt igen idag…på en ellers noget sur dag, USA futures endnu engang presser europa ned. Kunne de ikke holde lidt flere fridage derovre?

-
med den forsatte svage købsside, så skifter momentum hurtigt
-
Jep, da den ramte 220, stoppede det opadgående momentum.
-
mødte vist muren:(
-
Pharma og biotek - opdatering fra debat og chat uge 8
Bavarian Nordic ' Novo Nordisk ' Genmab ' Zealand Pharma ' Scandinavian Medical Solutions ' Anavex https://www.proinvestor.com/boards/110719
-
Zeal lever godt nok sit eget liv….den kan flyttes op og ned efter behag

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind