Zealand Pharma — Februar 2023
-
(sig)
-
Volumen i ZP er heller ikke voldsom
-
Ja, efter at have set litt på markedet og "peers" så erdet bare vanlig udsving i markedet.
-
Dataudtræk over akkumulerede korte short nettopositioner viser at der er blevet reducert short positioner det sidste par uker. Vi er nu nede på 2.81 % av aktiekapitalen som er short.
-
21 jan var vi på 3.10 % af ZP's aktiekapital
som var short. Så det er ned med ca. 0.3 %. -
Boehringer Ingelheim køre for øjeblikket et studie av BI 456906 på patienter med NASH (NCT04771273). Studie-start var April 2021 og det er forventet at blive lukket i Dec 2023. Men der er en interssant ting ved det studie. Originalt var det forventet at der skulle deltage 240 patienter (Feb, 21) men i Dec 22 blev det oplyst at 1153 deltager. Det er et stort fase 2 studie! - eller er det blevet til et kombinert fase 2/3 studie?
-
I perioden mellem feb 21 og dec 22 er der sket en ting som kan have indflydelse på dette. I juni 2021 oplyste BI og ZP i en fælles meddelse at GLP-1/glucagon dual agonisten BI 456906 med indikation NASH havde fået FDA's Fast Track Designation. Kan det tenkes at studiet er blevet "opgraderet" efter dette?
-
Jeg har prøvet at følge "study record version" og jeg ser først det nye antal i en opdatering uploaded 29. Dec. 2022. Men det kan være godkendt af myndigheder meget tidligere.
-
Det er esitimeret at der er 444 mio voksne patienter med NASH og for øjeblikket er der ikke nogen gode lægemidler til dedikeret behandling af NASH.
. -
Tak - rigtig god info
-
btw som vanligt vender aktien snuden op igen
-
Godmorgen

-
Ang. ChatGPT (OpenAI). En lørdags observation
Spørges der fx ind til Zealand Pharma's pipline hos ChatGPT så nævner den fejlagtigt Ozempic som jo er et Novo produkt."2. Ozempic: Et GLP-1 receptoragonist lægemiddel til behandling af type 2-diabetes, der er godkendt til brug i mange lande over hele verden."
-
Så må vi se om den (ChatGPT) på den lange bane tager fejlen til sig: Jeg skrev således tilbage "Ozempic er et Novo produkt!" og fik følgende svar: "Det er korrekt! Ozempic er et produkt af Novo Nordisk, en anden dansk biotekvirksomhed. Beklager fejlen i min tidligere besvarelse. Tak fordi du rettede mig."
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind