Zealand Pharma — Februar 2023
-
@LLi - Warren Buffet købte chokolade producenten See's Candies i 1972 og sidste gang jeg har kunne tjekke (Dec 2022) var han fortsat ejer af den aktie. Market Insider har oplyst at den aktie har givet ham 8.000 % "in return". Han købet i 1988 for 1 mia $ i Coca Cola og dem ejer han fortsat også. Hvis det ikke langsigtet tålmodig investor så ved jeg ikke hvad som kvalificer.
-
og skal vi også lige tage den med om Warren Buffet er en biotech investor. Ja, det er ikke hyppigt at han investerer i biotech men han han gør det. Jeg ved i hvert tilfælde at han har haft investert 192 mio. $ i Biogen et par år tilbage da selskabet indsendt sit Alzheimer's præparatet aducanumab til FDA godkendelse. Så Buffet kan altså også få øje på fugle på taget!
-
"In 2022, Berkshire Hathaway dumped AbbVie (ABBV), Bristol Myers Squibb (BMY) and Royalty Pharma (RPRX), not long after buying them for the first time. In 2021, the conglomerate exited Biogen (BIIB), Merck (MRK), Teva Pharmaceuticals (TEVA) and Merck spinoff Organon (OGN), also not long after opening stakes in those drug stocks"
. -
@Eliot, forstår ikke 100 % dit indlæg. Jeg omtaler ret præcist, at Buffet er langsigtet investor. Så skulle du ikke give mig ret i den vurdering snarere end, at stille spørgsmål til min vurdering?
-
In 2020, Berkshire bought, then quickly sold Pfizer (PFE) and Barrick Gold (GOLD). It also ditched Costco (COST), as well as all of its airlines stocks amid the coronavirus hit to global air travel" .Læs mere om Warren buffets strategi: https://www.investors.com/research/warren-buffett-stocks/
-
Det er vidst mange år siden Biogen sorterede under biotech som Zealand gør

-
Kan se vi har fået ProinvestorNews på banen - med noget, der i hvert fald ikke henleder opmærksomheden på "tålmodighed", men nærmere konsekvens. Buffet er - jeg GENTAGER - langsigtet investor, men tager også konsekvensen når den (halv-)modne forretning ikke lever varen
-
Netop. Det beskrives i linket.
-
Hvis der skulle være andet du ønsker "lige at tage i kritik" Eliot, så forklarer jeg gerne, også de steder, hvor du åbenbart får givet mig ret uden, at have opdaget det i farten.
-
Generelt har Warren Buffet altid været meget negativ på biotek, men også modnet pharma.
-
Selskaber med patenter som løber ud er ikke noget for ham. Det har været hovedargumentet gennem årene for ikke at røre ved pharma.
-
Ja, det er en god pointe. Det er hvert fald en betydelig investeringsrisiko, man skal kunne acceptere i denne sektor. Buffet er mere til "branding and labels" af kerneproduktet for investeringen
-
@LLi - Jeg er egentlig lidt nysgerrig på hvor det med "tålmodighed" kom fra. Jeg tror kun at jeg i et svar til JR70 skrev at "Jeg er lidt i retning af Warren Buffet startegien med at være lang i en aktie med meget lange tidshorisonter.". Men uanset det så mener jeg fortsat at det er tålodighed at holde på en aktie siden 1972 til i dag. Det var heller ikke mig som skrev at Buffet var en stor biotech investor. Det var et emne du bragt op. Jeg svaret bare at jeg kunne finde et eksempel på dette.
-
Men LLi vi kan være helt enig i at Buffet er mere til "branding and labels" af kerneprodukter for de virksomheder han invester i.
-
Mornings
-
God morgen
- Fin omsætning til morgen. 18.000 stk plus i først 1/2 time. -
Jeg har prøvet at nærlæse Novo Nordisk 2022 regnskab for at se om det var muligt at finde salgstal eller ligende på Zegalogue men det er pakket ind i en gruppe af produkter så det er umiligt at få en fornemmelse af. Så jeg må bare vente på ZP's egen regnskabsmelding.
-
tak for forsøget
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind