Zealand Pharma — Januar 2023
-
Ubetinget

-
Det er helt og aldeles fremragende. @EliotSpitzer - jeg er helt enig vedr. ændring af kursmål. Jeg synes ikke, det er et ukendt fænomen, og det understreger, at analytikernes kursmål altid skal tages med et gran salt.
-
Kursmål er naturligvis også påvirket af det generelle markedet og kursmål følger skiftende stemninger, når investorerne flytter penge. Intet nyt under solen på den front. Vi er som investorer, selv med til, at præge udviklingen og ændrede kursmål. Det er en del af markedsdynamikken
-
God morgen

-
Det er ikke længe siden ZEAL lå under 100 og alligevel havde den høje kursmål. Kursmål er jo ikke andet end en våd pegefinger i vejret, og afspejler hvor aktien kan bevæge sig hen, hvis alt går vel med de nuværende oplysninger. Om 10 år kan ZEAL derfor sagtens være i 1000 hvis alt går vel. Det ved vi bare ikke om det gør. Foreløbig går det ihverfald godt.
-
Ja 100 % enig, hvis vi ser bort fra negativt cash flow, RD omkostninger på 1 mia. kr. og tilnærmelsesvist ingen driftsindtægter, så går det meget godt

-
For mig er der et par kriterier for at kunne bruge kursmål til noget.. 1. Der skal være konsensus blandt en gruppe analytikere. 2. Jeg vil kunne læse analyserne. Når disse kriterier er opfyldt, søger jeg typisk yderligere artiker. Feks har jeg abonnement på Seeking Alpha, der ofte har artikler der præsentere downsides og risks.. så man får en balanceret tilgang. Disse enkelte/isolerede target settings er sjældent meget værd.
-
Målene er som oftes helt forkerte hvis man kigger dem efter i sømmene, noget tid efter. Tror feks Jefferies konstant har haft NOVO på ca kurs 550.. men der er masser af eksempler. Nogle gange virker det tillige som om, nogle analyse huse, kigger på kurstrenden og så bare sætter et mål derefter, uden der iøvrigt er yderligere oplysninger om ændringen. Meget mærkeligt.
-
Den korte konklusion: Profferne adskiller sig ikke fra andre mennesker og nej, de kan heller ikke forudse fremtiden.
-
God morgen
-
God morgen
-
Der er igen i dag lav omsætning i Zealand. I åbningsauktionen lå der ca 5000 stk og i løbet av den første time var der omsat 10.000 (incl dem fra åbning) men lige nu ligger vi på 32.000 stk. Det er altså ikke meget for en aktier som vanlig har ligger over 100.000 stk per dag og i sidste kvartal lå oppe på 150.000-180.000 stk per dag.
-
Jeg har været inden for at genhøre conference call'et for EASE1 resultaterne. Her talt ZP om at analyse af interim resultaterne efter database lock vil tage fra nogle dage til nogle uger at se på. Det var Goldman Sach's analytiker, der spurgte om hvornår de kunne forventes. Jeg tror at de resultater kommer før årsresultatet og hvis ikke så tror jeg at det er fordi der er åbnet et data rum for partnerforhandling. Uanset så er begge dele interessant scenaria.
-
Tak
-
Det ser ud som om faldet i ZP på starten af dag var i tråd med faldene i de øvrige danske Life Science selskaber. Så det er vel egentlig ikke nogen stor historie. Det er dog fortsat en noget lav omsætning sammenlignet med tidligere.
-
@EliotSpitzer - JA, pludselig lander der måske en pressemeddelelse ... bør vel heller ikke putte med så vigtige/altafgørende data.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind