Zealand Pharma — Januar 2023
-
Ja - jeg syntes det er fint at skille den mere tekniske diskussion af short ud i sin egen chat. Men lige som Sørensen så kan jeg hellere ikke få øje på den chat længere.
-
Men som konklusion (i hvert fald min konklusion) af relevans for ZEAL: Jeg mener ikke, man kan sige noget brugbart om, hvilken GAK (eller hvad det hedder, når man shortsælger i stedet for køber) de har på deres 0,5 % shortposition - og dermed hvilket tab eller hvilken gevinst de står til p.t.
-
Shorting chatten lever endnu. Men ikke megen aktivitet. Gå i “Chatgrupper “ og tileld jer igen.
-
Tilmeld..
-
LLI...Jeg har ikke fået en "blå negl" over noget.
Jeg vil blot præcisere, at den shortsnak BSInvest og EloitSpitzer havde før kl. 8,15 i morges omkring observationer af handelsmønstre er helt relevant indhold i denne chat. Længere er den ikke. 
Jeg er enig med CSørensen og EliotSpitzer i at den generelle tekniske snak hører til i short-chatten.
-
OK. Vi hilser opfordringen fra CSørensen og EliotSpitzer velkommen og så beklager jeg inderlig, at jeg fik skrevet en ikke velset opfordring allerede kl. 8:15 og var på forkant med opinionen
-
Der er ikke meget omsætning i Zealand Pharma i dag. 40.830 stk her kl 15.30. Det er lavt.
-
KORT VIDEO - 2023 er kommet ganske fremragende fra start på aktiemarkederne. Det skyldes bl.a. investorernes tro på, at der er ved at komme styr på inflationen. Men med fokus på regnskaberne fra Q1 kan den positive kursudvikling hurtigt bremse og blive negativ.
Derudover kommenterer Helge Larsen opjusteringen fra Bavarian Nordic. https://www.proinvestor.com/boards/109673
-
@CSørensen - tak for bemærkninger kl. 12:23-12:24
-
tak for altid god tone her i samarbejdes ånd
-
"Det er så dejligt med shortere. En dag skal de købe aktierne tilbage". (Frit efter Warren Buffet)

-
Det holder vi så øje med her i chatten.

-
Jeps. Mens vi gætter løs i blinde, om der nu er over eller underskud på kontoen for den enkelte hegdefond
-
LLi - Nu er det jo ikke sådan at en hedge fund setter en enkelt short position isolert. Det vanligvis en stibe av short position kombinert med nogle lang positioner. Det kan derfor meget vel være at de tjener penge samlet på investeringen. Det er jo netop derfor de hedder "hedge funds". Jeg tror derfor ikke at D.E. Shaw's fund lider nogen nød pga ZP.
-
@BSinvest - Du delte nogle interessante oplysninger om shorting i går. Kunne du mon opfordres til at lave et indlæg i debatten omhandlende din viden om hvordan shortere "opererer"? Så kunne der efterfølgende smides et link til dit indlæg i Shorts-chatten. Tror vi er en del, der kunne få glæde af det. Pft.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind