Zealand Pharma — Januar 2023
-

-
@EliotSpitzer Kan du se, præcis hvor en shortposition er sat et sted - og i givet fald hvor? Jeg har tidligere forstået det sådan, at man kun kan se positionsdatoen, så den kan være sat et sted inden for den dags kursvariation?
-
CSørensen - Du kan ikke se præcist, hvor en short position er sat men du kan lave gode tilnærmelser. Der er forskellige kilder at gøre brug af men det mest pålidelige er at bruge Finanstilsynet arkiv for positioner over 0,5 % og opgørelser av akkumuleret positioner over 0,2 %. Der bliver både lave månedsoversigter og dagsrapportering på de mest shortede aktier. Hvis du vil have bedst mulig adgang må du registerer dig hos Finanstilsynet med ID papirer.
-
@EliotSpitzer Tak for svar. Jeg er registreret hos FT og har diverse abonnementer på rapporteringer og kender også godt de lister, du nævner.
-
Man indberetter jo, hver gang positionen krydser 0,1 %-grænserne (https://www.finanstilsynet.dk/lovgivning/information-om-udvalgte-tilsynsomraader/short-selling/indberetning) - så der er jo tale om et "tilfældigt" tidspunkt, når der angives "positionsdato"
-
Kære @Helge. Jeg har svært ved, at se hvorfor du skulle have fået en blå negl over mit (mine?) indlæg. Har jeg skrevet noget til BSinvest som ikke er i tråd med god standard herinde, så hører jeg det gerne, så jeg enten kan beklage eller nuancere - alternativt må du slette upassende indlæg. Vh.
-
@CSøresen. Du har ret. Jeg kalder det "black box". Vi kender start- og slutdato samt rapporteringer i henhold til gældende indberetningsgrænser. Vi har absolut ingen indsigt i dagshandler, der nemt kan eksekveres uden, at aflede en officiel rapportering til FT. Derfor tillod jeg mig, at fortælle sandheden og kalde det "gætteri" 8:15. Det kostede så en blå negl og en mindre irettesættelse. Men jeg fortæller blot sandheden.
-
CSørensen måske du kan bruge den her side, ang shortpositioner https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=ZEALAND PHARMA&land=denmark
-
@Rene. Har historisk set fundet, hvad jeg vurderer, som værende en del afvigelser mellem FT og ShortNordic. Blot til info. Kildekritisk er altid relevant og du kan forsat ikke uddrage, hvordan hedgefonde opererer på dagsbasis, hvis blot bevægelsen holder sig under indberetningsgrænsen. Det er og blive en sort kasse og masse gætterier om resultatet, ud fra selvvalgte forudsætninger.
-
@Rene Tak, den kender jeg godt. Har tidligere skrevet om den i Bavarian-chatten og henvist til det, der står på dere "about"-side https://shortnordic.com/about.php: The exact time for the short positions are not available, so ShortNordic makes some assumptions. If a position is reported for the date 16. July, ShortNordic assumes that the start price of the position is the closing price that day. Further, if the position is reported as 0 percent for the 18. July, we set the position's end price t
-
Ja - jeg syntes det er fint at skille den mere tekniske diskussion af short ud i sin egen chat. Men lige som Sørensen så kan jeg hellere ikke få øje på den chat længere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind