Zealand Pharma — Januar 2023
-
Tavshed i længere periode? Er det noget I har målt på og talt dage eller baseret på følelsen i mavsen?
-
ligger stærkt ud i dag - sluppet de 209
-
Arhhh vejen er lang
-
meget langzzzz:)
-
ja den holdt ikke kadancen
-
LLi - se på antal dag mellem børsmeddelser i tidligere måneder.
-
Jeg var lidt i gang med netop den opgave, men tænkte det var nemmere, at spørge til jeres vurderinger. Der har måske været lidt ekstra news i Q4 22, men ellers så har der været langt tid mellem nyhedsnedslag fra selskabet. Det er min fornemmelse uden, at have talt hverken dage eller antal nyheder.
-
For finansåret ”2022” var antal af børsmeddelser fra ZP per måned følgende - Jan: 3 stk, Feb: 2 stk, Marts: 4 stk, April: 3 stk., Maj: 7 stk, Juni: 6 stk., Juli: 0 stk, August: 5 stk, Sept: 5 stk. Okt: 5 stk. Nov: 5 stk. Det vil sige at kun i sommerderie måenden juli var der pause og her var der høj aktivitet både før og efter.
-
Disse tal er uden de mest banal annoncringer om warrent program og korrektioner til tidligere meddelser. Så pause fra novemeber og frem til nu er en af de mere lange perioder uden meddelsen og sørligt når de har oplyst at de har milepæle fra 2022 som ikke er rapporteret på. Men det er mit syn på sagen.
-
Svingtraderen - du skriver at den ikke kan holde kadancen men bemærk omsætning er også ganske lav i dag.
-
Ved ikke hvad din forventning er. Men kan se du medtæller "planlagte" begivenheder som eks. deltagelse i konferencer og finansielle rapporteringer. Jeg har skåret kagen lidt hårdere og kun kigget på data-rapporteringer. I så fald kan du jo også medtæller meddelelser om storaktionærer og warrants, hvis tallet skal være større. Ser ikke noget unaturligt i deres kommunikation ej heller mere tavshed end tidligere. Det er helt efter bogen disse dage.
-
Ja, nu bliver det vel nemt en diskussion om glasset er halv fuldt eller halvt tomt. Men planlagt begivehed såsom deltagelse i konferencer er bestemt et sted, hvor der kan komme vigtig information frem. ZP har for flere av disse "planlagt aktiviter" lagt in webcast link. Det er jo fordi dette har en kommunkations mæssig betydning.
-
De finansielle rapporteringer er bestemt også blandet samme med rapprotering av fremgang i aktiviterer så for mig tæller de i informationsstrømmen.
-
Men vi kan blive enig om at vi ikke er på nogen "ørkenvandring" endnu.
-
Der er jf. din statistik gået 1 måned, hvor der ikke har været nogen kommunikation fra selskabet. Det forekommer ofte hos ex. Genmab, der flittigt drøftes på denne hjemmeside. Det giver ikke anledning til løftede øjenbryn i min verden. Du er velkommen til, at rejse din tvivl og så har vi 2 gode nuancer af samme sag.
-
Ordet "tvivl", kan passende udskiftes til andre ord som uden for norm, atypisk eller historisk, hvis man finder "tvivl" for værdiladet
-
godt bemærket - tak -@elliotspitzer
-
LLi - Mit udgangspunkt har været at ZP selv har annonceret at de har nogle data de forventet at have i hus inden udgangen af 2022. Det er data som er af stor betydning for vurdering af selskabets værdi. I tilleg har jeg forsøgt at komme i kontakt med selskabets IR men uden at jeg får nogen form for svar tilbage. Det gjorde at jeg har vurdet at "Zealand går stille med dørene". Det synspunkt vil jeg fastholde.
-
Det er også fint. Min opgave er jo ikke, at overbevise dig om andet men, at skabe et forum sammen med dig
Jeg kommer blot med min mening om kommunikationen. Har du forsøgt, at skrive til Zea igen? Måske IR har fået en bunke henvendelser over nytåret og slås med byrden nu. Normalt er stilleperioder ikke ensbetydende med intet svar, men nærmere svaret "Det kan vi ikke kommentere nærmere". Havde noteret en mulig forsinkelse på min lille blok. Kunne det være den der aktualiseres disse dage
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind