Zealand Pharma — Oktober 2022
-
Helge Larsen besøger Zealand Pharma, en dansk biofarmaceutisk virksomhed grundlagt i 1998 og dobbeltnoteret på den amerikanske og danske børs. Han taler med CMO Adam Steensberg om virksomhedens historie og ikke mindst deres aktuelle forretning med en pipeline, som ser stærk ud i 2022 med bl.a. resultater i tredje kvartal på et fase 3- studie inden for korttarmssyndrom.
. -
Godt @Stroka! Dette medie er så" billigt" og uden sammenhæng ift alle de fantastiske aktie godbider. Så støt også md pungen!
-
Den flittige mand må være på ferie uden netadgang.
-
Nu er jeg med på den lange bane og ikke den korte. Men jeg forventer støt stigende aktiekurs frem mod godkendelse og reduktion af shortpositioner. Det er først nu, det hele starter, og interessen fra investorer og samarbejdspartnere bliver stor fremover. De data, vi fik i fredags, er der penge i, og det skal afspejle sig i kursen.
-
Der indsendes en ansøgning til lægemiddelmyndighederne i USA og EU på baggrund af data. Derefter er der en behandlingstid. En eventuel godkendelse vil foreligge i H1 i 2023.
-
Bare fordi data er supergode som i dette tilfælde er det ikke automatisk ensbetydende med endelig godkendelse. Myndighederne kan f.eks sagtens bede om yderligere data. Den slags er ikke ualmindeligt.
-
Jeg tror, at stort set alle analytikere forventer med over. 90% sandsynlighed at der kommer en godkendelse. Der er ikke noget rigtigt gpdt middel på markedet til de stakkels patienter som har korttarmsyndrom.
-
Jeg er forøvrigt enig med Stroka og SMADK bortset fra at sidstnævnte ikke tror, at Zealand Pharma er interesseret i at blive overtaget. Det er i sidste ende aktionærerne som bestemmer dette.
-
Husk at Shire/Takeda betalte 5.8 mia dollar for at få fat i Gattex til korttarmsyndrom. Sæt det beløb op mod Zealand Pharmas nuværende børsværdi. Der er meget stor forskel.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind