Zealand Pharma — Maj 2022
-
@bikube - du tænker på Soliqua og Lyxumia som Sanofi nu tjener kassen på!
"Zealand sælger retten til royalties på diabetesmidler for 1,3 mia"
Zealand sælger retten til royalties på diabetesmidler for 1,3 mia
Zealand Pharma har solgt rettighederne til de royalties og milepæle, som selskabet i fremtiden stod til at få fra salget af diabetesmidlerne Soliqua og Lyxumia. Prisen er 1,3 mia. kr.
(medwatch.dk)
-
Det får du nok svar på i Q&A med CEO Adam Steensberg som starter kl. 15.

-
Jeffries vurderer topsalget i medfoedt hyperinsulisme til at vaere 108 mio USD. Naar der kun diagnosticeres nogle hundrede med sygdommen aarligt er det selvfoelgelig begraenset hvad markedspotentialet er. Det sagt kan Zealand maaske tjene nogle hundrede millioner kroner aarligt, da produktet formodentligt vil kunne saelges med en meget hoej margin.
-
Han har maaske ikke,ville svare paa det fordi det, givet det er en hel ny type produkt, ville vaere baseret paa en del antagelser og derfor blive noget spektulativt. Det maa dog antages at Zealand kan retfaerdig en meget meget hoej pris (jeg antager millioner af kroner pr behandling) givet de hoeje udviklingsomkostninger og at det vil vaere en livsvigtig behandling. Derudover vil jeg tro at de ikke behoever en kommerciel partner og derfor kan beholde hele fortjenesten selv
. -
Det har du ret i Exitnu. Selvfoelig har de haenderne paa kogepladen, da de har aktiebaseret loen. Men det vil vaere et staerkt tegn at nogen koebte et betydeligt antal for ´frie midler´. Ogsaa er det iovrigt irriterende at naermest hver anden selskabsmeddelse de sender ud er relateret til en medarbejder der udnyttet en warrant. Er det virkelig noedvendigt? Synes ikke jeg ser andre selskaber goere det.
-
De naeste par maaneder bliver iovrigt spaendende at foelge. Jeg vil formode at nervoesiteten vil brede sig op til offentliggoerelsen af tallene for det kritiske fase 3 studie for Glepaglutide som skullle komme i
Q3. Q3 starter om ca 40 dage saa der er ikke lang tid til at spaendingen udloeses! -
Mærkeligt at kursen faldt så meget tilbage i dag, bava bare steg og steg, jeg synes det skulle være omvendt
-
DeltaFlyer...Rigtig mange investorer har nok prøvet lykken i Bavarian i dag. Sikkert også nogen der har solgt ZEAL pga det.
-
De 10 mest shortede danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/103602
-
Lige lidt konkurrent info: Q1 Highlights
Xeris reported their Q1 earnings that revealed their total net product revenue was $21.9M, signifying a 33% rise over their pro-forma Q1 2021 revenue. Xeris publicized their Gvoke scripts surged 88% year-over-year and 5% quarter-over-quarter, while the overall glucagon market declined 1%. Xeris also reported that Gvoke topped 30K prescriptions in Q1 and finished April strong with over 2,700 Gvoke prescriptions in the last week in April with a 22% market..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind