Zealand Pharma — Marts 2022
-
Sortsyn? Jeg forklarer, at stigende renter medfører en stigende WACC og dermed faldende værdiansættelse. Hvordan kan du opfatte det som sortsyn? Det er en anerkendt beregningsmetode og teori (WACC) sammenholdt med en faktuelt stigende rentekurve. Hvordan bliver mit syn sort af, at forholde dig fakta?
-
Ganske enkelt ved hjælp af fakta i form af dit ordvalg "SORT FREMTID": "Små bio selskaber, der endnu ikke kan vise resultater -> BB, overskudsdannelse, eller det der ligner, står over for en sort fremtid" - En stigende rente har selvfølgelig en vis betydning for ethvert selskab, der skal låne kapital, men at det nuværende (stigende) renteniveau skulle afstedkomme en sort fremtid er noget af en påstand, og jeg kan umiddelbart ikke se, hvad du bygger den på - Vh./god dag
-
Vil opfordre dig til, at undlade, at føre en værdiladet diskussion omkring mit syn. At renten siden ca. 2010 har givet medvind til bio-sektoren og risikovilligkapital vil før eller siden ophøre. At du ikke vil indse denne bevægelse, må du om og du bør ikke føre en diskussion om, jeg er sortsynet, grønt, gult eller rødt. Du kan kigge lidt på rentekurven og summe lidt over kursbevægelsen særligt de seneste 6 måneder. Jeg er ikke sortsynet. Men ser ikke sort fremtid for sektoren,
-
*se en sort fremtid,.....da jeg ikke forventer, at renten længere vil give medvind. Tror du blot på faldende renter og lad os lukke diskussionen, så du slipper for mit sortsyn. Vh./god dag.
-
De sidste 20 handler i Nordnet er 17 køb og 3 salg, så de private laster på
-
Rolig nu, LLi - jeg fortæller dig i al stilfærdighed blot, at jeg ikke er enig i dit udsyn (om du vil) - biotek sektoren vil som alle andre selskaber påvirkes at stigende renter, men absolut ikke i et omfang, der kommer bare i nærheden af en berettigelse af dit ordvalg "en sort fremtid"?! Vh./god dag
-
Jeg er skam helt rolig, så det behøver du ikke spekulere over. Der er i min verden, en væsentlig forskel på, at se en sort fremtid over til, at have et sortsyn. Fred være det med. Sådan er vi jo så forskellige. Bio er blevet ramt af samme kapitalbegræsning, der ramte it-sektoren omkring 2000. Det har intet, at gøre med sortsyn, men en sober vurdering, af hvordan kapitalen finder andre veje, når pris og risiko stiger. Det koster på kursen.
-
og de seneste 6 måneders kursudvikling i sektoren, underbygger blot min vurdering. Så kan du bevare dit positive syn på hvordan stigende renter, holder hånden under biosektoren. Det er din frie ret og befriende, at høre forskellige vurderingen. Forsat god aften/nat. Vh.
-
Nå, du er også en natteravn
- Og så tilbage til det egentlige, hvor jeg bestemt ikke påstår, at stigende renter ligefrem holder hånden under bioteksektoren! Jeg anfører blot, at prisen på penge ikke har helt samme logiske effekt på kursen i biotek som i mere konventionelle virksomheder?! Jeg er dog enig i, at man sagtens kan argumentere for, at prisen på penge nok BURDE spille en større rolle i værdisætningen i biotek?! Vh./ godmorgen og dag ... -
Jeg nyder morgenkaffen, mens de fleste andre i Danmark overvejer, at gå i seng. Hvis jeg ser på renteudviklingen de seneste 6 måneder og sammenligner den relative udvikling med kursen på Zealand, så ligner det temmelig meget et spejlbillede. Så jeg ser altså en sammenhæng, både i teori og praksis. Renten + 44 %, kurs -55 %
-
og med min vurdering, giver det en sort fremtid for bio-branchen og dens behov for kapital med høj risikovillighed. Nøjagtig som It-sektoren oplevede det i 2000. Branchen overlever, men alle regnestykker om rentabilitet og break-even på udviklingsprojekter, bliver påvirket af stigende rente, hvorfor en større del af udviklingen bliver skrottet, da kapitalmarkedet ikke længere holder hånden under branchen, med henved gratis kapital.
-
og jeg fornemmer, at vi ikke er enige om den anskuelse og nok en gang, fred være med det. Det handler ikke om, at overbevise hinanden, men jeg svarer på et spørgsmål til Helge, men tænker, at jeg kan godt kan give mit syn på, hvorfor kurserne for mange små bio selskaber er faldet (faldende) og hvorfor jeg ser en strukturel modvind fra kapitalmarkedet via stigende renter. Jeg lukker ned nu. God dag

-
er der nu
-
Zealand Pharma: Significant Advancement of Clinical Pipeline and Building Commercial Momentum. Key Data for Glepaglutide and Dasiglucagon Programs Expected in 2022.
-
fab - tak
-
Financial results for the full year 2021
• Revenue of DKK 292.6 million / USD 44.6 million (2020: DKK 353.3 million / USD 54.2 million).
• Net operating expenses of DKK 1,224.7 million / USD 186.7 million (2020: DKK 1,092.1 million / USD 166.9 million).
• Operating result for the year of DKK -1,052.4 million / USD -160.4 million (2020: DKK -792.4 million / USD -121.4 million).
• Cash including marketable securities amounted to DKK 1,428.1 million / USD 217.7 million at year-end (2020: DKK 1,257.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind