Zealand Pharma — Marts 2022
-
ZEAL hører absolut til i denne kategori såfremt data kan føre til endelig godkendelse af Glepaglutide til behandling af korttarmssyndrom.
-
Hej Helge - takker for dine gode overvejelser vedr. mit ikke alt for konkrete
ZP-spørgsmål
-
Små bio selskaber, der endnu ikke kan vise resultater -> BB, overskudsdannelse, eller det der ligner, står over for en sort fremtid, med udsigten til, at kapitalen nu koster betydeligt mere og prisen, alt andet lige, vil stige de kommende år. Så stigenden kurser, kan kun komme fra gode resultater og ikke via seddelpressen og nul-renter, som tidligere. Zea skal levere endog meget gode resultater før vi ser kursen udfordrer ATH igen. Nu må vi afvente Q2+Q3 målsætningen indtil videre.
-
LLi, det er jeg ikke nødvendigvis fuldstændig enig i?! Lige så snart markedet normaliserer sig vil du (historisk set) se ret præcis den samme udvikling som tidligere, hvor man i stor udstrækning vil prissætte en virksomhed/aktiekursen for samme efter forventningerne til fremtiden fremfor efter resultaterne før og nu...?! Vh./god dag ...
-
Hvis du med normalisering af markedet antyder, at den "lange" nul-rente vil genindfinde sig, så vil prissætningen også blive derefter og tidligere betalingsvillighed være markant over dagens billede. At prisen vil stige, hvis markedsrisikoen aftager, er en logisk konsekvens, men vi kommer ikke til, at se tidligere niveauer med mindre nul-renten kommer tilbage og ellers, er kursen naturligvis afhængig af performance på pipelinen fra Zea.
-
Tror ikke der i den kommende tid, ses rotationer mod små bio'er, da prisen på penge ikke tilsiger øget risikovillighed, når prisen på penge stiger. Det simple regnestykker siger, at WACC'en stiger og dermed falder markedsværdien. Tak og i lige måde. God dag.
-
Klar medvind? Lad os nu se. Vi har vist ikke samme klarsyn på den aktuelle udvikling og tror ikke, der kan læses noget entydigt før studieresultaterne dumper ind senere på året.
-

-
Håber de ifm regnskab på torsdag kan give lidt farve på hvordan det går - været lige lovligt stille
-
LLi, sådan som jeg forstod dig, så anførte du et generelt sortsyn for samtlige "små bio selskaber", og det jeg i al sin enkelthed siger til det, er at små såvel som store biotek selvskaber pr. definition og i den grad prissættes efter fremtidig MULIG indtjening, og absolut ikke efter NUVÆRENDE indtjening. Hvis du mener, det scenarie skulle ændre sig pga. stigende renter, så er det jo bare at gå 15-20 år tilbage i tid, og se om daværende renteniveau har givet en anderledes standart for...
-
... prissætning af (især) bio selskaber - det er mig bekendt ikke tilfældet?! Den nuværende problematik i biotek sektoren, skyldes efter min overbevisning ikke prisen på penge som sådan, men i langt højere en alt for høj prissætning af biotek selskaber, der reelt ikke har andet og mere end våde drømme på hylderne/i pipelinen...
-
Moderna er et rigtigt godt eksempel, der forinden Covid-19 redningsplanken, af en smart ejerkreds var pumpet kunstigt op til en værdisætning på 200 mia. , og det med baggrund i en beskeden 2018 nettoindtjening på bare $ 135.038 (FY 2018, side 211). https://s29.q4cdn.com/745959723/files/doc_financials/2018/AR/Chasen-Richter-Moderna-Annual-Report-2018.pdf
-
Er der reduceret shortpositioner? Det kan man ikke rigtig se på kursen
-
Sortsyn? Jeg forklarer, at stigende renter medfører en stigende WACC og dermed faldende værdiansættelse. Hvordan kan du opfatte det som sortsyn? Det er en anerkendt beregningsmetode og teori (WACC) sammenholdt med en faktuelt stigende rentekurve. Hvordan bliver mit syn sort af, at forholde dig fakta?
-
Ganske enkelt ved hjælp af fakta i form af dit ordvalg "SORT FREMTID": "Små bio selskaber, der endnu ikke kan vise resultater -> BB, overskudsdannelse, eller det der ligner, står over for en sort fremtid" - En stigende rente har selvfølgelig en vis betydning for ethvert selskab, der skal låne kapital, men at det nuværende (stigende) renteniveau skulle afstedkomme en sort fremtid er noget af en påstand, og jeg kan umiddelbart ikke se, hvad du bygger den på - Vh./god dag
-
Vil opfordre dig til, at undlade, at føre en værdiladet diskussion omkring mit syn. At renten siden ca. 2010 har givet medvind til bio-sektoren og risikovilligkapital vil før eller siden ophøre. At du ikke vil indse denne bevægelse, må du om og du bør ikke føre en diskussion om, jeg er sortsynet, grønt, gult eller rødt. Du kan kigge lidt på rentekurven og summe lidt over kursbevægelsen særligt de seneste 6 måneder. Jeg er ikke sortsynet. Men ser ikke sort fremtid for sektoren,
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind